NVIDIA wydaje wtyczkę z RTXGI pod silnik Unreal Engine: Globalne oświetlenie w śledzeniu promieni

NVIDIA wydaje wtyczkę z RTXGI pod silnik Unreal Engine: Globalne oświetlenie w śledzeniu promieni

Chcecie żeby wszystkie gry wyglądały tak jak Cyberpunk 2077 lub Metro Exodus w wersji Enhanced? No to mamy dobre wieści, bo NVIDIA wydała specjalną wtyczkę do silnika Unreal Engine 4, która natywnie doda wsparcie dla globalnego oświetlenia w śledzeniu promieni.

Do absolutnej czołówki jeśli chodzi o grafikę należą dziś Cyberpunk 2077 oraz Metro Exodus w wersji Enhanced. Dzieje się tak dlatego, że w grach znajdziemy wiele opcji graficznych wspierających śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, a w szczególności właśnie globalne oświetlenie. Zaprezentowana przez NVIDIĘ wtyczka do Unreal Engine 4, czyli jednego z najbardziej popularnych silników, zaoferuje niespotykany dotąd na omawianym silniku realizm jeśli chodzi o oświetlenie. Producent zapewnia, że efekt ten będzie działał na wszystkich kartach graficznych wspierających DirectX Raytracing (DXR), a więc nie mamy do czynienia z typową dla firmy segmentacją. Cieszy nas ten fakt niezmiernie, bo według wielu użytkowników na całym świecie, efekty takie nie powinny być w całości przypisane tylko do kart graficznych jednej firmy - w tym wypadku NVIDIA RTX.

NVIDIA oficjalnie wypuszcza wtyczkę do Unreal Engine 4, która dodaje możliwość zastosowania globalnego oświetlenia w śledzeniu promieni pod DirectX Raytracing.

Globalne oświetlenie w śledzeniu promieni pozwala na generowanie wielokrotnie złożonych przejść tonalnych światła i odbić pośrednich w czasie rzeczywistym, tworząc przy tym realistyczny świat przy wykorzystaniu nowoczesnych kart graficznych. Szczególnie istotna jest tutaj wykorzystana technika, bo do tej pory, przy zwykłej rasteryzacji, nie było możliwe w sensownym czasie stworzyć podobnego systemu. Zmiany ewidentnie widać w pośrednio oświetlonych pomieszczeniach, gdzie światło (na przykład słońca lub jak kto woli - nieba) wlewa się przez okno czy balkon, tworząc w środku gradient, odbicia kolorów obiektów oraz miękkie cienie w okluzji otoczenia. Efekt ten zarówno w Cyberpunk 2077, jak i Metro Exodus Ehanced prezentuje się fenomenalnie i wygląda na to, że mniejsi twórcy gier, którzy operują na znanym silniku od Epic Games, będą mogli go wykorzystać do swoich produkcji. Przypomnijmy, że wcześniej udostępnione SDK (narzędzia dla programistów) dodały wsparcie także dla techniki skalowania obrazu oraz wygładzania krawędzi NVIDIA DLSS oraz pierwsze generacje efektów ray tracingu (cienie, odbicia), a twórcy nie spoczywają na laurach i poszli o krok naprzód.

Czy to oznacza, że od teraz wszystkie gry będą wyglądać w taki sposób? Na pewno nie, ale możliwości są, dlatego można się spodziewać, że coraz więcej gier będzie omawiane wyżej rozwiązanie wykorzystywać - szczególnie teraz, kiedy AMD w swoich nowych kartach graficznych dodała sprzętowe wsparcie dla śledzenia promieni.

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA wydaje wtyczkę z RTXGI pod silnik Unreal Engine: Globalne oświetlenie w śledzeniu promieni

 0