Oszuści podszywający się pod instytucje bankowe stosują różne przemyślane metody, byleby tylko wyciągnąć pieniądze od niczego nieświadomych ofiar. Przed kolejną falą cyberataków wymierzonych w klientów ostrzega PKO Bank Polski.
PKO BP ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail podszywającymi się pod popularny polski bank. Noszą one nazwę „PKO Bank Polski-Potwierdź płatność 2024.11.18”. Wiadomości mają w polu nadawcy różne adresy mailowe np.: „Księgowy PL
PKO Bank Polski ostrzega przed kolejną falą cyberataków i fałszywych wiadomości e-mail, którą wysyłają cyberprzestępcy podszywający się pod polską instytucję bankową.
Oczywiście to nie bank jest autorem tych wiadomości tylko cyberprzestępcy próbujący wykraść nasze dane. PKO BP zaleca, żeby nie otwierać tych linków ani jakichkolwiek innych, które wydadzą nam się podejrzane.
"Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem" - głosi komunikat banku.
Jednocześnie PKO przypomina, że:
- jego e-maile i SMS-y nie zawierają linków
- zanim zalogujemy się do serwisu iPKO, zawsze sprawdzajmy dokładnie adres strony
- linki do fałszywych stron zamieszczane są także w reklamach w wyszukiwarce i wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania
W przypadku wątpliwości PKO zaleca kontakt z infolinią pod numerem 800 302 302.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Klienci PKO BP dostają dziwne wiadomości. Bank wyjaśnia, o co chodzi