Podstawowy iPhone nie jest pierwszym wyborem. Jakie modele kupują konsumenci?

Podstawowy iPhone nie jest pierwszym wyborem. Jakie modele kupują konsumenci?

Podstawowy model iPhone'a 15 sprzedawany jest w minimalnej konfiguracji pamięci masowej 128 GB i chociaż są modele z większą pamięcią to należy do nich odpowiednio dopłacić. Jak się okazuje takich ludzi nie brakuje.

Podstawowy iPhone 15 ze 128 GB pamięcią nie jest pierwszym wyborem klientów Apple. Ci wolą zwiększyć pamięć masową wybierając odpowiednią konfigurację, co oczywiście wiążę się z dopłatą i to w niektórych przypadkach dość sporą. Chodzi tu nie tylko o wolne miejsce na dane, ale RAM, który też różni się w zależności od modelu (Pro oraz Pro Max mają więcej, bo 8 GB).

Ponad 50% konsumentów kupujących iPhone'a 15 wolało dopłacić do modelu z większą ilością pamięci masowej.

CIRP opublikował nowy raport skupiający się na wzorcach nabywców iPhone'a, jeśli chodzi o poziomy pamięci. Z danych wynika, iż różnice w pamięciach masowych stały się dla Apple główną metodą zwiększenia zysków ze sprzedaży smartfonów.

Przeszło 50% nabywców podjęło decyzję o zakupie iPhone'a 15 w wersji z pamięcią powyżej 128 GB, nie bacząc na cenę, a ta jest dość wysoka, ponieważ iPhone 15 128 GB kosztuje 4699 złotych, z kolei za konfigurację 1 TB trzeba zapłacić aż ponad 9500 tysięcy PLN.

Jest to wzrost, bo jeśli chodzi o iPhone 14, to klientów kupujących smartfon z pamięcią powyżej 128 GB było 40%, zaś w przypadku iPhone'a 13 poziom nie przekracza 30%.

Osoby kupujące starsze modele prawdopodobnie są bardziej świadome kosztów a przez to mniej skłonne do takiej dopłaty. W wariantach iPhone 15 Pro/Pro Max minimum wynosi 256 GB. Myślicie, że w podstawowym iPhone 16 dojdzie do zmiany i najmniejszą opcją będzie 256 GB wbudowanej pamięci na dane?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Podstawowy iPhone nie jest pierwszym wyborem. Jakie modele kupują konsumenci?

 0