Xbox One S
W sierpniu ukaże się nowa wersja Xboksa One, nazwana Xbox One S - będzie o 40% mniejsza i ma oferować wyświetlanie multimediów w rozdzielczości 4k wraz z efektem High Dynamic Range. Gry będą działały identycznie, z tym, że możliwe będzie ich podskalowanie do takiej rozdzielczości (potrzebny jest telewizor 4k) i użycie HDR (także wymaga stosownego modelu TV).
Porównanie rozmiarów Xbox One S i pierwotnej wersji Xbox One
Phil Spencer bardzo wyraźnie zaznaczył w wywiadzie po konferencji, że Xbox One S nie sprawi, że gry będą działały lepiej niż na oryginalnym Xbox One. Będzie dostępnych kilka wariantów tejże wersji konsoli, różniących się dyskiem twardym i ceną. Model z HDD o pojemności 500GB będzie kosztować $299, a model 2TB - $399. Wszystkie akcesoria i gry będą w pełni kompatybilne pomiędzy obecnymi wersjami Xbox One a nowszym modelem S.
Project Scorpio
Już dwa miesiące przed targami w Los Angeles, pojawiło się wiele spekulacji na temat udoskonalonej wersji PS4 o nazwie kodowej "Neo", z kolei pogłoski o "Project Scorpio" z obozu Xboksa pojawiły się stosunkowo niedawno, bo trzy tygodnie temu.
Pierwszy rzut oka na płytę główną konsoli o kodowej nazwie Project Scorpio
Plotki okazały się uzasadnione, albowiem gigant z Redmond postanowił uchylić rąbka tajemnicy i potwierdzić istnienie swojej nowej konsoli, ku ogromnemu zaskoczeniu i aplauzowi. Szef marki Xbox, Phil Spencer, użył hasła "najpotężniejsza konsola jaka kiedykolwiek powstała", a będzie to sprzęt z kartą graficzną o wydajności 6 teraflopów i pamięci o przepustowości 320GB/s. Dodatkowo, Digital Foundry przewiduje, że Scorpio będzie wyposażone w najprawdopodobniej 12 GB RAMu DDR5 oraz ulepszony procesor. Dla porównania PS4 szczyci się obecnie GPU z 1.84 teraflopa, a chip Xbox One wyciąga 1.31 TFLOPS. Z kolei PS4 Neo ma wyciągać maksymalnie około 4.14 teraflopów, tak więc proporcjonalnie różnica będzie podobna do tej teraz pomiędzy PS4 a Xbox One - z tym, że większe wartości TFLOPS jeszcze bardziej ją uwydatnią.
|
PS4 |
PS4K Neo |
Xbox One |
Project Scorpio |
CPU |
8 rdzeni Jaguar taktowanych 1.6GHz |
8 rdzeni |
8 rdzeni Jaguar taktowanych 1.75GHz |
Osiem rdzeni, spekulowane: podkręcony Jaguar lub ekwiwalent |
GPU |
18 jednostek obliczeniowych GCN taktowanych 800MHz |
36 ulepszonych |
12 jednostek obliczeniowych GCN taktowanych 853MHz |
Spekulowane: 56/60 jednostek obliczeniowych GCN taktowanych 800-850MHz |
Pamięć |
8GB GDDR5 o przepustowości 176GB/s |
8GB GDDR5 |
8GB DDR3 o przepustowości 68GB/s i 32MB ESRAM o maks. przepustowości 218GB/s |
Ponad 320GB/s przepustowości - spekulowane: 12GB GDDR5 |
Konsola umożliwi wyświetlanie grafiki w grach w 4k (a przynajmniej według PRu), obsłuży multimedia w tejże rozdzielczości oraz będzie obsługiwała technologię VR. Spencer zapowiedział wydanie konsoli na jesień 2017 roku, ale zestawy developerskie zostały wysłane już teraz - tak, aby twórcy gier mogli już teraz ujarzmić, poznać i wykorzystać oferowane przez nowy sprzęt możliwości. Tak, jak w przypadku Xbox One S, Scorpio będzie w pełni kompatybilne w kwestii akcesoriów i gier pomiędzy pozostałymi modelami Xboksów. Wszystkie tytuły, które działały na One będzie można odpalić także na One S i Scorpio i vice versa.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Podsumowanie konferencji E3 Microsoftu - gry, sprzęt i wiele innych