Podsumowanie konferencji E3 Microsoftu - gry, sprzęt i wiele innych

Podsumowanie konferencji E3 Microsoftu - gry, sprzęt i wiele innych

Niemal każda z zaprezentowanych na konferencji gier jest opatrzona dwoma filmikami - jeden bezpośrednio z prezentacji, a drugi jest materiałem z targów, po konferencji i z reguły pokazuje obszerniejszy, mniej skryptowany fragment rozgrywki.

Gears of War 4

Gears of War 4 zainaugurowało "grową" część prezentacji Microsoftu. Na scenie pojawił się Rod Fergusson, dyrektor kreatywny studia The Coalition, a zarazem producent oryginalnej trylogii Epic Games. Fergusson, wraz z Laurą Bailey - aktorką grającą jedną z głównych ról - zademonstrowali na żywo fragment z kampanii. Pomiędzy tą a poprzednimi prezentacjami, rysuje się pewien konsekwentny obraz - przede wszystkim jest bardzo mrocznie. Dużą rolę odgrywają też efekty pogodowe wraz z silnym wiatrem i tumanami kurzu, czy też piorunami kulistymi, przed którymi należało się przekradać. Deweloperzy udynamicznili rozgrywkę poprzez finezyjnie wyglądające egzekucje przy użyciu noży bojowych i bagnetów. Było też adekwatnie krwiście, szczególnie gdy protagonista James Fenix (syn Marcusa z oryginalnej serii) podjął broń przypominającą Rippera z Dead Space, czyli wyrzutnię pił tarczowych, które wbijały się w ciała atakujących monstr niczym w masło.  Gears of War 4 bez wątpienia będzie topowym exclusive'em na rok 2016 - odświeżona, młoda obsada, klimatyczna atmosfera, zmyślnie wprowadzone nowe bronie oraz interesująco wyreżyserowane starcia mogą przywrócić dawny blask zasłużonej serii. Premiera czwartych Gearsów (wiem, był Judgement) odbędzie się 11 października. Gra będzie dostępna w ramach Xbox Play Anywhere, czyli jedna cyfrowa kopia da nam licencje na Xbox One i PC z Windows 10 jednocześnie, wraz z wzajemną kompatybilnością zapisanych stanów gry między tymi dwoma urządzeniami.

Forza Horizon 3

Istnienie Forzy Horizon 3 było praktycznie pewnikiem i spekulowano o niej znacznie wcześniej, a dzień przed konferencją nastąpił wyciek. Niemniej jednak nie umniejszyło to na tym, jak spektakularnie wyglądała najnowsza odsłona wyścigów w otwartym świecie od Playground Games. Ponownie mieliśmy do czynienia z prezentacją gameplayu na żywo. Nową lokacją, w której odbywa się festiwal Horizon jest tym razem Australia i o ile niekoniecznie możnaby pomyśleć o tym kontynencie jako fascynującym miejscu na umiejscowienie akcji - pokaz gry dowiódł tego, że to nieprawda. Bujna roślinność lasów deszczowych, niebiańsko wyglądające plaże i wyboiste szutry wyglądały zadziwiająco różnorodnie - wbrew wszelkim stereotypom o najmłodszym kontynencie. Horizon 3, poza wyścigami w terenach zurbanizowanych, będzie mocno nastawione na element rajdowy a w grze pojawiają się m.in. łaziki. Wielką innowacją najnowszej Forzy ma być wprowadzenie czteroosobowego trybu co-op do kampanii, pojawią się też zupełnie nowe wyzwania: Danger Sign Jumps, Convoys, i Drift Zone. Ponadto gracze będą mogli używać swojej własnej muzyki w grze za pośrednictwem Groove Music. Forza Horizon 3 ukaże się 27 września na Xbox One i Windows 10 i będzie dostępna w ramach Xbox Play Anywhere.

ReCore

Po raz pierwszy mieliśmy okazję obejrzeć gameplay z ReCore - najnowszej produkcji legendarnego (aczkolwiek chimerycznego) Keiji Inafune i twórców Metroid Prime.  Zaprezentowany materiał miał formę montaż ze specyficzną choreografią do materiału muzycznego, wraz z fragmentami gameplayu. Od strony graficznej ReCore nie prezentuje się zbyt bogato, to raczej budżetowa produkcja - niemniej jednak widać w niej potencjał. ReCore łączy platformówkę z eksploracyjną grą akcji i strzelaniną. Bohaterka Joule posiada mechanicznych kompanów, a każdy z nich odznacza się inną charakterystyką - jedni z nich na przykład bardziej pomagają w walce, a inni w przemieszczaniu, przyczepiając się do magnetycznych szyn. W trakcie walki używamy czterech rodzajów amunicji oznaczonych odrębnymi kolorami, a każdy z nich sprawdza się na inny rodzaj przeciwnika, a gracze zmuszeni są do żonglowania nimi w locie jednocześnie starając się utrzymać miernik kombosów na wysokim poziomie. Joule jest akrobatyczna i jest w stanie wykonywać podwójne skoki czy też przedłużać swoje skoki dopalaczami w butach. ReCore ma zawierać także elementy craftingu, ale nie zostały one jeszcze zaprezentowane. Ponadto, na powierzchni planety Far Eden pojawią się burze piaskowe, które od czasu do czasu zmienią krajobraz w trakcie postępu w kampanii. ReCore zadebiutuje 13 września na Xbox One i PC jako tytuł Xbox Play Anywhere.

Dead Rising 4

Dead Rising 4 nie miało zbyt obszernej prezentacji - jedynie trailer z wyreżyserowanym filmikiem z "Jingle Bells" w tle, z wplecionymi elementami gameplayu. Powraca bohater części pierwszej, Frank West - fotograf, a akcja toczy się w okresie świąt Bożego Narodznenia. Tym razem mechanika robienia zdjęć została znacznie rozbudowana i możemy sobie nawet strzelać "selfie". Niemniej jednak nie to jest główną atrakcją tej serii, lecz tysiące zombiaków na ekranie oraz niedorzeczny gameplay z absurdalnymi broniami i kostiumami - i tutaj gra Capcom Vancouver nie zawodzi. Technologicznie najnowszy Dead Rising zdaje się wyglądać znacznie lepiej niż część poprzednia, choć na pewno graficznym królem nie jest ale nie o to przecież tutaj chodzi. Największą bolączką poprzedniczki była niestabilna liczba klatek animacji na sekundę, ale w dodatkowo zaprezentowanych fragmentach rozgrywki po konferencji nie sposób było dojrzeć tego typu problemów.  Co więcej, system walki wydaje się być znacznie ulepszony i zawiera niezwykle brutalne egzekucje. Jedną z wielkich nowinek będzie też tworzenie własnych egzoszkieletów oferujących różne modyfikacje ataków i ogólnie przeradzają  nas w chodzące czołgi z minigunami, miotaczami ognia i innymi wielkimi narzędziami mordu. Producent wykonawczy Joe Nickolls dodatkowo zapewnił, że nie jest to remake części pierwszej, tylko pełnowartościowa kontynuacja. DR4 zagości na naszych dyskach 6 grudnia . Platformy: Windows 10 i Xbox One.

State of Decay 2

State of Decay 2 to kontynuacja uznanego survival horroru z elementami strategicznymi. Trailer nie był zbyt obszerny i mieszał prerenderowane scenki z urywkami rozgrywki. Gra przeskoczyła z CryEngine na Unreal Engine 4 i prezentuje znaczny skok technologiczny w porównaniu do oryginału. Teraz produkcja Undead Labs wygląda jak pełnoprawny tytuł AAA, a nie budżetowa gra indie. W trakcie prezentacji nie padły żadne konkrety, ale w trakcie targów developerzy ujawnili, że SoD 2 jest grą single-playerową z 4-osobowym co-opem. Tryb kooperacyjny będzie opierał się na zasadach "drop-in/drop-out". Do rozgrywki jednak nie będzie nawet wymagane połączenie z internetem, jeśli preferujemy samotne rozprawianie się z hordami zombiaków. State of Decay 2 ukaże się na Windows 10 i Xbox One pod egidą Xbox Play Anywhere.

Sea of Thieves

Sea of Thieves to nowa gra studia RARE, niegdyś najbardziej znanego z szeregu różnorodnych bestsellerów na Nintendo 64, a jednocześnie ich pierwsza pełnoprawna produkcja od 2008 roku, po latach banicji jako developerzy gier na Kinecta. Ogłoszona w zeszłym roku na E3 kooperacyjna gra FPP o piratach tym razem doczekała się szerszej prezentacji uwzględniającej rozgrywkę.  Prezentowany fragment był humorystyczny, pasujący do rysunkowego stylu gry. W Sea of Thieves nawet najdrobniejsze rzeczy, jak poruszanie sterami okrętu, łatanie dziur w kadłubie czy obsługiwanie dział wymaga ścisłej współpracy czterech graczy (nie wiadomo jeszcze czy to maksymalny limit jednej drużyny) i gracze, którzy brali udział w prezentacji zdawali się czerpać wiele z nich frajdy. To gra, gdzie nie tylko chodzi o wspólne celowanie we wrogów - każda najdrobniejsza czynność sprawi, że poczujemy się ważni w drużynie komunikując i koordynując wszystko z resztą załogi. Ktoś musi wypatrywać wrogów w oddali, a  inna osoba zejdzie na dół pokładu by zobaczyć, czy nasz okręt przypadkiem nie tonie. Z drugiej strony czym byłby pirat, gdyby nie pił rumu? No właśnie, tego nie dowiecie się od Sea of Thieves, bo tego także nie zabraknie. Gra nie stara się odtwarzać realistycznych warunków i przyjdzie  nam się stoczyć ze szkieletami czy krakenami. Możliwe będą także wyprawy na wyspy w poszukiwaniu skarbów. Styl graficzny od strony technicznej wydaje się dość prosty, ale estetyka wykonania jest niezwykle charakterystyczna i przyjemna dla oka. RARE nie podaje jeszcze daty wydania, aczkolwiek zarzeka się, że Sea of Thieves nie będzie Free To Play. Gra będzie obsługiwać Xbox Play Anywhere na Windows 10 i Xbox One.

Scalebound

Scalebound to mieszanka gry akcjitypu hack'n'slash z RPG autorstwa Platinum Games z legendarnym Hideki Kamiyą na czele, który ponownie pojawił się we łasnej osobie dy zademonstrować  fragment rozgrywki. Japońska gra ze smokami w roli głównej zalicza swoją trzecią przedpremierową prezentację po E3 2014 oraz Gamescomie 2015. Tym razem głównym gwoździem programu w pokazie była rozgrywka co-op - Kamiya z  trzema innymi graczami walczyli z gigantycznym krabem, a potyczka wymagała dobrej koordynacji drużynowej. Bohaterowie latali na swoich smokach (które wyglądały przy bossie mikroskopijnie) i używali wielu różnych broni - łuków, mieczy, pistoletów energetycznych, a także za pomocą ognia, którym ziali ich skrzydlaci towarzysze. Scalebound zadebiutuje w 2017 roku (choć dokładna data nie jest znana) i będzie dostępny jako tytuł Xbox Play Anywhere.

Halo Wars 2

Po raz pierwszy Microsoft zaprezentował rozgrywkę z Halo Wars 2, strategii czasu rzeczywistego, będącej koprodukcją 343 Industries oraz Creative Assembly (twórców Total War). W trakcie konferencji E3, Halo Wars 2 najpierw pokazano w formie wstawki CGI, a później szef projektu, Dan Ayoub, zademonstrował fragment gameplayu oraz zapowiedział otwartą betę trwającą od 13 do 20 czerwca. Halo Wars 2 będzie oferować kampanię złożoną z trzynastu misji, będzie wyróżniać się głębszą rozgrywką i bardziej złożonym systemem zależności pomiędzy jednostkami a'la papier-nożyce-kamień. Tryb multiplayer składa się z wielu trybów, takich jak Bastiony (znane z Halo 5) czy też Dominacja, poza bardziej tradycyjnym Deathmatchem. Dodatkowo, nasze armie będą miały wielu różnych dowódców, każdy z innym zestawem umiejętności. Halo Wars 2 ma swoją premierę 21 lutego 2017 roku i będzie dostępne w ramach Xbox Play Anywhere.

Minecraft

Największym ogłoszeniem w sprawie Minecrafta było wprowadzenie uaktualnienia o nazwie Realms, które zintegruje światy stworzone na różnych platformach - Windows 10, Xbox One, iOS, Android i GearVR. Już teraz aktualizacja dostępna jest na Windows 10 PC oraz urządzenia mobilne z iOS, Androidem i Kindle, natomiast Xbox One (i być może inne konsole) otrzymają ją w przyszłym roku. Poza tym, wersje Minecrafta na iOS, Androida, Kindle oraz GearVR zostaną zintegrowane z funkcjonalnością Xbox Live i każda z tych edycji otrzyma unikatowy zestaw osiągnięć wartych 1000 punktów. Co więcej, od teraz możliwa jest także międzyplatformowa rozgrywka wszystkich tych platform w ramach usługi Xbox Live.

 

Gry multiplatformowe i niezależne

W trakcie konferencji Microsoft także zademonstrował kilka gier multiplatformowych, w tym Final Fantasy XV (premiera 30 września 2016) oraz Tekken 7 (początek 2017). Ponadto, w kwestii gier niezależnych pokazano spory choć niewiele wyjaśniający fragment nowej twórców LIMBO, duńskiego studia Playdead, pt. INSIDE. Gra wskoczy do sklepiku Xbox już 29 czerwca i będzie dostępna także na PC tydzień później. Nie obyło się także bez montażu innych produkcji niezależnych, z czego na uwagę zasługują wydawane przez Microsoft gry Cuphead i Below, a także inne produkcje, jak np. Stardew Valley, Everspace, Yooka-Laylee, Bloodstained: Ritual of the Night i wiele, wiele innych.

We Happy Few

Najwięcej jednak miejsca Microsoft zdecydował poświęcić We Happy Few, które zostało zaprezentowane niczym wielka produkcja AAA. We Happy Few to przygodówki i thrillera, osadzonego w dystopijnym, retro-futurustycznym świecie zdominowanym przez potężny rozweselający narkotyk zwany Joy, a my jesteśmy nonkonformistą, który za wszelką cenę chce się wyłamać z tłumu. Surrealistyczny, oryginalny świat budzi skojarzenia z kontrowersyjnymi dziełami w rodzaju Mechanicznej Pomarańczy, choć graficznie bliżej mu do BioShocka. We Happy Few nie będzie tytułem pełnoprawnie ekskluzywnym - informacje na konferencji sugerują, że wersja na Xbox One będzie miała pierwszeństwo względem PS4, ale będzie dostępna w ramach Xbox Play Anywhere. We Happy Few zadebiutuje w wersji beta w Xbox Game Preview (taki Xboksowy "Early Access") 26 lipca i każdy będzie mógł skorzystać z godzinnej wersji próbnej za darmo. W ramach Xbox Game Preview dostępne będą później także takie gry, jak Slime Rancher, The Culling, Everspace i DayZ.

Całą konferencję można obejrzeć tutaj:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Podsumowanie konferencji E3 Microsoftu - gry, sprzęt i wiele innych

 0