PS5 Pro Enhanced nie oznacza 60 kl./s. Wiemy, na co godzi się Sony

PS5 Pro Enhanced nie oznacza 60 kl./s. Wiemy, na co godzi się Sony

Od kilku tygodni jesteśmy zalewani przeciekami i plotkami na temat konsoli PS5 Pro, znanej też pod nazwą kodową Trinity, która zadebiutować ma pod koniec tego roku. Wczoraj pisaliśmy o specyfikacji tego urządzenia, a teraz uzyskaliśmy szczegółowe informacje na temat tego, w jaki sposób można „ulepszyć” istniejące i nowe gry na PS5, aby wykorzystać możliwości wersji Pro. Sony pracuje również nad trybem ultra-boost dla starszych gier, aby działały lepiej na PS5 Pro.

The Verge podaje, powołując się na swoje źródła, że Sony prosi deweloperów o stworzenie w grach nowego trybu graficznego przeznaczonego wyłącznie dla PS5 Pro, który będzie łączyć w sobie nową technologię PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), która upscaluje obraz do rozdzielczości 4K, oferując 60 klatek na sekundę i obsługę ray tracingu. Insider Gaming po raz pierwszy poinformował o niektórych szczegółach dotyczących gier PS5 Pro Enhanced w zeszłym miesiącu.

PlayStation 5 Pro - wyciekły szczegóły specyfikacji

Chociaż Sony chce tego nowego trybu w grach, etykieta PS5 Pro Enhanced podobno stosowana ma być także dla wielu innych scenariuszy, w tym gier, które działać mają w 30 klatkach na sekundę. Deweloperzy mają możliwość sięgnięcia po to oznaczenie, oferując zwiększenie docelowej rozdzielczości dla gier na PS5 Pro, które działają w stałej rozdzielczości na PS5 lub nawet zwiększenie docelowej maksymalnej rozdzielczości dla gier, które działają w zmiennej rozdzielczości na PS5.

Chociaż Sony chce tego nowego trybu w grach, etykieta PS5 Pro Enhanced podobno stosowana ma być nie tylkow produikcjach, które takowy zaimplementują.

Jednak samo uruchomienie gry ze stabilniejszą liczbą klatek na sekundę na PS5 Pro nie wystarczy, aby otrzymać etykietę Enhanced. Sony nie doda również etykiety do tytułów działających ze zmienną rozdzielczością, które odnotowują wyższą rozdzielczość na PS5 Pro, ale nie poprawią maksymalnej rozdzielczości. Jak tłumaczy The Verge, jeśli więc gra otrzyma upgrade ze zmiennej rozdzielczości 1440p–2160p na zmienną rozdzielczość 1800p–2160p, nie będzie ona kwalifikować się do etykiety Enhanced.

Deweloperzy będą musieli zaktualizować swoje gry do najnowszego pakietu SDK od Sony, aby korzystać z funkcji PS5 Pro, ale niektóre tytuły, które nie zostały zaktualizowane, nadal będą korzystać z lepszej wydajności na nadchodzącej konsoli. PS5 Pro bowiem wyposażone w tryb „ultra-boost”, który pomoże trybom VRR działać z większą liczbą klatek na sekundę, a gry o zmiennej rozdzielczości będą mogły renderować się w wyższych rozdzielczościach. Liczba klatek na sekundę może być również bardziej stabilna w niektórych grach.

Sony ostrzega jednak programistów, że wiele gier, które nie otrzymają stosownego patcha, nie będzie wykazywać ulepszeń w tym trybie ultra-boost. Gry działające ze stałą rozdzielczością i ustawieniami graficznymi dla stałych rozdzielczości renderowania nie skorzystają z możliwości PS5 Pro. Nawet jeśli programiści pozostaną przy starszych wersjach pakietu SDK, nadal będą mogli wykorzystywać PSSR do ulepszania tytułów i uzyskiwania dostępu do dodatkowej pamięci systemowej oferowanej przez nową konsolę. 

Wymagania dotyczące etykiety PS5 Pro Enhanced wydają się w dużej mierze podobne do wymagań Sony w przypadku PS4 Pro, przy czym istnieje tu pewna elastyczność, dzięki czemu programiści mogą wybrać, co chcą ulepszyć. Jeśli gra kwalifikuje się do oznaczenia Enhanced, stosowne oznaczenie będzie umieszczane na opakowaniach płyt i na stronach gier w Sony PlayStation Store.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: PS5 Pro Enhanced nie oznacza 60 kl./s. Wiemy, na co godzi się Sony

 0