Ray Tracing i DLSS po raz pierwszy działają z procesorami ARM. NVIDIA oferuje nowe rozwiązania

Ray Tracing i DLSS po raz pierwszy działają z procesorami ARM. NVIDIA oferuje nowe rozwiązania

Dla wielu osób śledzenie promieni w czasie rzeczywistym  i związane z nim technologie oraz DLSS stanowią kolejną ważną ewolucję w grach wideo. Do tej pory jednak rozwiązanie NVIDII, która prowadzi w dostarczaniu nowinek technologicznych, było nieco utrudnione przez obsługę urządzeń firm trzecich, a właściwie jej brak. Teraz oficjalnie ogłoszono, że obsługa RTX będzie dostępna dla urządzeń opartych na architekturze ARM.

Podczas Game Developers Conference Nivida po raz pierwszy zaprezentowała swoją technologię RTX działającą na platformie opartej na ARM. Podczas pokazów zademonstrowano szeroką gamę technologii Nvidii, w tym DLSS, RTX Direct Illumination, NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser, RTX Global Illumination i wiele innych. NVIDIA pokazała demo Wolfenstein: Youngblood z ray tracingiem w czasie rzeczywistym i DLSS na platformie opartej na Arm po raz pierwszy w historii. NVIDIA pokazała również The Bistro również działające z ray tracingiem w czasie rzeczywistym na Arm, z włączonym RTX Direct Illumination (RTXDI) i NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD). Zestawy SDK RTXDI, NRD i RTXMU dla Arm Linux i Chromium są już dostępne. RTXGI i DLSS będą dostępne wkrótce. Dema działały w czasie rzeczywistym na platformie MediaTek Kompanio 1200 Arm w połączeniu z procesorem graficznym GeForce RTX 3060.

NVIDIA wprowadza ray tracing i DLSS na ARM. Otwiera to nowe możliwości dla tej architektury. Zestawy SDK RTXDI, NRD i RTXMU dla Arm Linux i Chromium są już dostępne. RTXGI i DLSS będą dostępne wkrótce.

Wypowiadając się na temat tej nowej drogi dla RTX, Nick Penwarden - wiceprezes ds. inżynierii w Epic Games powiedział: "Rozszerzenie obsługi RTX na Arm i Linux może przynieść korzyści grom i branżom, takim jak motoryzacyjny, gdzie wiodący producenci używają Unreal Engine nie tylko do wizualizacji projektów, ale także do cyfrowych kokpitów i systemów informacyjno-rozrywkowych. Zawsze z zadowoleniem przyjmujemy zaawansowane funkcje i pakiety SDK, które można wykorzystać na wielu platformach".

Mathieu Muller, starszy kierownik techniczny ds. wysokiej klasy grafiki w Unity mówi, że "Wsparcie RTX dla Arm i Linux otwiera nowe możliwości dla twórców gier, aby zapewnić bardziej wciągające wrażenia na szerszej gamie platform", dodając, że "Dzięki najnowocześniejszym funkcjom graficznym GeForce RTX programiści Unity, którzy wybierają platformy Arm, będą mieli więcej narzędzi do tworzenia w swoim zestawie". Wiele najlepszych technologii Nvidii w przeszłości ograniczało się do wybranych typów procesorów, co zmniejszało ich potencjał, by stać się światowym standardem – pomimo tego, jak innowacyjna może być ta technologia. Dlatego ekscytujące jest obserwowanie, jak wprowadzają technologię RTX do urządzeń opartych na ARM – dzięki czemu te procesory będą jeszcze bardziej atrakcyjne i pozwoli im to zdobywać nowe, niedostępne dotąd segmenty rynku.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ray Tracing i DLSS po raz pierwszy działają z procesorami ARM. NVIDIA oferuje nowe rozwiązania

 0