Scania wypuszcza elektryczne monstrum. To 80-tonowa ciężarówka do przewozu drewna

Scania wypuszcza elektryczne monstrum. To 80-tonowa ciężarówka do przewozu drewna

Scania AB dostarczyła swój pierwszy elektryczny samochód ciężarowy do przewozu drewna do SCA - największego prywatnego właściciela lasów w Europie. Całkowicie elektryczna ciężarówka do ma ogromną ładowność 80 ton i stanowi kolejny krok Szwecji w kierunku stania się społeczeństwem całkowicie wolnym od paliw kopalnych.

Pomimo swojej długiej historii, Scania dopiero zaczyna wchodzić na rynek komercyjnych pojazdów elektrycznych. Firma niedawno wprowadziła elektryczny samochód ciężarowy do przewozów długodystansowych, który będzie dostępny w Europie zarówno jako samochód ciężarowy z nadwoziem, jak i ciągnik siodłowy. Najnowszy model Scania dołącza do coraz szerszej gamy całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych, autobusów, układów napędowych i rozwiązań w zakresie ładowania. Na rynku coraz więcej jest samochodów napędzanych energią elektryczną, jednak ciężkie ciężarówki dotąd były nieco z tyłu (choć Tesla od dawna obiecuje ciągnik Semi). Wielu producentów produkuje już lżejsze elektryczne samochody ciężarowe, ale Scania, we współpracy z SCA, opracowała na potrzeby pozyskiwania drewna elektrycznego kolosa towarowego, który na drogach publicznych może przewozić do 64 ton, a na drogach prywatnych może do 80 ton.

Scania dostarczyła pierwszą elektryczną ciężarówkę elektryczną do przewozu drewna. Jest to 80-tonowy kolos, który jest kolejnym krokiem do całkowitego wyeliminowania korzystania z paliw kopalnych na terenie SCA - największego prywatnego właściciela lasów w Europie.

Scania próbuje w ten sposób pokazać, że napęd elektryczny może się sprawdzić również w przypadku naprawdę bardzo ciężkiego transportu drogowego (i nawet na drogach, które nie są zbyt dobrej jakości), mimo że opinia publiczna oczekuje, że w ciężkim transporcie pojawi się wodór, Scania próbowała już tego w przeszłości i zarzuciła prace nad takim rozwiązaniem. Kolos do przewozu drewna będzie kursował p omiędzy stacją kolejową w Gimonäs a papierniami w Obbole i będzie pokonywał tę trasę 6 razy dziennie.

Ciężarówka obie strony pokonuje łącznie 30 km, więc dziennie przejedzie 180 km, a jedna z takich tras, łącznie z załadunkiem i rozładunkiem, zajmie 75 minut. Oblicza się, że jeden z tych pojazdów pozwoli zaoszczędzić 55 ton emisji CO2 rocznie w porównaniu do standardowego pojazdu z silnikiem Diesla. Samochód będzie ładowany przez ładowarkę o mocy 180 kW firmy ABB na terenie papierni.

SCA w niedawnym komunikacie prasowym podzieliło się wiadomością o przybyciu elektrycznej ciężarówki Scania do przewozu drewna, informując, że firma przygotowuje się na bezemisyjną przyszłość transportu w swoich lasach o powierzchni 2,6 miliona hektarów w północnej Szwecji.

Zobacz także:

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Scania wypuszcza elektryczne monstrum. To 80-tonowa ciężarówka do przewozu drewna

 0