Six Days in Fallujah, czyli kontrowersyjny shooter, który od pierwszych zapowiedzi wzbudza dużo emocji, nie ma szczęścia, ponieważ prace nad tym tytułem są bardzo problematycznie i mocno się przeciągają. Niestety wygląda na to, że gra zalicza kolejne długie opóźnienie i nie ukaże się co najmniej przez kolejny rok.
Wydawca Victura potwierdził, że strzelanka FPS Six Days in Fallujah zostanie opóźniona do ostatniego kwartału 2022 roku. Wcześniej firma celowała w debiut jeszcze w 2021 roku. Victura i Highwire Games, które mają w swoim zespole byłych deweloperów Destiny i Halo, ogłosiły w lutym, że przywracają tę grę do życia. Six Days in Fallujah ujawniono po raz pierwszy w 2009 roku, ale po oburzeniach i kontrowersjach związanych z tym tytułem, wydawca Konami wycofał się z jego produkcji, a deweloper Atomic Games nie był w stanie zapewnić środków na ukończenie gry. Studio zostało zamknięte w 2011 roku, a projekt, wtedy jeszcze jako trzecioosobowy shooter, został odłożony na półkę.
Wydawca Victura potwierdził, że strzelanka FPS Six Days in Fallujah zostanie opóźniona do ostatniego kwartału 2022 roku.
Gra zawiera prawdziwe historie przeżywane przez dziesiątki marines, żołnierzy i irackich cywilów, którzy brali udział w drugiej bitwie pod Faludżą w Iraku w listopadzie 2004 roku i prezentować ma wydarzenia ich punktu widzenia. Tak jak za pierwszym razem, krytycy połączyli siły przeciwko Six Days w Falludży. Council on American-Islamic Relations, znana muzułmańska grupa wspierająca w USA, wezwała Sony, Microsoft i Valve do zablokowania dostępu tego tytułu na swoich platformach.
Dyrektor generalny Victura, Peter Tamte, poprzednio pracujący w studiach Atomic i Bungie, został powszechnie potępiony za sugerowanie, że gra nie będzie stanowić politycznego manifestu przedstawiającego powody, dla których amerykańscy żołnierze byli w Faludży. Wydawca wyjaśnił później, że „rozumiemy, że wydarzenia odtworzone w Six Days in Fallujah są nierozerwalnie związane z polityką”.
Pomimo czarnej chmury wiszącej nad grą, Victura i Highwire idą do przodu. Planują niemal podwoić wielkość zespołu programistów. „Stało się jasne, że odtworzenie tych prawdziwych historii w wysokiej jakości będzie wymagało więcej ludzi, kapitału i czasu” – powiedział Tamte. „Podwojenie naszego zespołu to tylko jedna z wielu rzeczy, które robimy, aby upewnić się, że Six Days in Fallujah wniesie nowy rodzaj taktycznej i emocjonalnej głębi do wojskowych strzelanek”.
Zobacz także:
- The Elder Scrolls 6 tyko na PC i Xbox? Microsoft podąża drogą Sony i fani PS5 muszą to zrozumieć
- GTA: The Trilogy - drastyczny spadek wartości akcji Take-Two
- Halo Infinite - Microsoft zrobił graczom niespodziankę i udostępnił darmowy tryb multiplayer
Pokaż / Dodaj komentarze do: Six Days in Fallujah - kontrowersyjny shooter zalicza duże opóźnienie