Wszyscy wiedzą, że Sony w ostatnich latach stara się rozszerzyć działalność swojego gamingowego działu poza konsole, coraz mocniej stawiając na platformę PC. Teraz zaś jeden z dyrektorów Sony oświadczył, że firma chce stać się Nike gamingowego sprzętu.
Nie da się ukryć, że to bardzo ambitny cel i część graczy może wyśmiewać Sony, które nie ma za dużego doświadczenia w tym segmencie, ale z drugiej strony japoński gigant ma odpowiednie środki, by stać się potentatem sprzętu dla graczy. Warto też przypomnieć, że przedsiębiorstwo coraz mocniej zaznacza swoją pozycję w e-sportowym środowisku, przejmując m.in. jedno z najważniejszych wydarzeń związanych z bijatykami, czyli EVO. Co więcej, ostatnio Sony zapowiedziało też nową linię produktów, InZone, która obejmuje urządzenia peryferyjne dla zapalonych graczy PC, w tym monitory i słuchawki.
Jeden z dyrektorów Sony oświadczył, że firma chce stać się Nike gamingowego sprzętu.
Według wiceprezesa wykonawczego Sony Kazuo Kii (który udzielił wywiadu dla Nikkei) to dopiero początek. Ten mówił o przewadze jego firmy w branży TV, a podkreślił także, że sprzęt, który próbują wprowadzić na rynek, będzie przeznaczony dla graczy na PC, a nie dla użytkowników PlayStation: „Wielu istniejących producentów wywodzi swoje korzenie z produkcji komputerów PC. Ponieważ monitory są zaprojektowane do wyświetlania danych, występują problemy z nasyceniem i kontrastem. Sony wyróżnia się tym, że wywodzimy się z produkcji telewizorów. Jesteśmy dumni z naszej technologii obrazu. Nie możemy się doczekać, aby pokazać klientom nasze immersyjne wrażenia i realizm” - powiedział Kii.
Kazuo stwierdził również, że Sony skupi się na tym, czego chcą najlepsi gracze e-sportowi. Celem firmy jest uzyskanie pozycji producenta sprzętu dla graczy na równi z producentami wysokiej klasy sprzętu dla sportowców, takimi jak Nike i Mizuno. „Mamy na myśli wizję Mizuno i Nike dostarczających buty sportowcom. Możesz wygrać nagrody pieniężne w e-sporcie. Jeśli czas reakcji monitora opóźni się nawet nieznacznie, przegrywasz. Produkty Sony nie zawiodą ludzi biorących udział w tych wyczerpujących bitwach” - dodał przedstawiciel Sony.
Czy Sony uda się osiągnąć ten cel? Czas pokaże. Z pewnością ma przed sobą długą drogę i coraz mocniejszą konkurencję. My zaś możemy się cieszyć, że na rynek gamingowego sprzętu wszedł właśnie nowy duży zawodnik, który ma szansę nieźle namieszać.
Zobacz także:
- NVIDIA podobno opóźni premierę kart GeForce RTX 4000. Gracze mogą jednak na tym skorzystać
- AMD Ryzen Threadripper 5990X podkręcony do 4,82 GHz uzyskał ogromny wynik w Cinebench R23
- Antminer E9 oferuje wydajność 25 kart GeForce RTX 3080, a kosztuje znacznie mniej...
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony ma ambitne plany. Firma chce stać się Nike gamingowego sprzętu