Wczorajsze zapowiedzi CD Projekt Red, obejmujące trzy gry w uniwersum Wiedźmina, kontynuację Cyberpunk 2077 i zupełnie nowe IP, nie przyniosły może konkretów, ale na pewno rozbudziły nadzieje fanów. Polskie studio ma jednak bardzo ambitne plany, wykraczające poza gry wideo.
Wiedźmin i Cyberpunk: Edgerunners od Netflixa to dopiero początek. CD Projekt Red potwierdza, że ma więcej planów na ekspansję na seriale telewizyjne i filmy oparte na ich popularnych markach. Adaptacje gier wideo na różne formy filmowe nie są niczym nowym, ale Cyberpunk: Edgerunners, nowe anime na Netflix, spowodowało, że bardzo mocno zwiększyło się zainteresowanie samą grą Cyberpunk 2077, która po ukazaniu się serialu odnotowała ogromny napływ graczy. CDPR powiedział, że 1 milion osób logowało się do cyberpunkowego RPG każdego dnia przez cały tydzień, a gra trafiła na szczyty list przebojów Steam, na krótko stając się najlepiej sprzedającą się grą, gromadząc ponad 136 000 graczy jednocześnie.
CD Projekt Red potwierdza, że ma więcej planów na ekspansję na seriale telewizyjne i filmy oparte na ich popularnych markach.
W ślad za sukcesami zarówno Edgerunners, jak i seriali o Wiedźminie, CD Projekt Red nie zamierza na tym poprzestawać i twierdzi, że ma „o wiele więcej pomysłów” na rozszerzenie swojej działalności poza gry wideo. „Wracając do rozwijania marek w różnych dziedzinach popkultury, nadal badamy rynek filmów i seriali telewizyjnych. Anime Cyberpunk: Edgerunners, stworzone we współpracy ze Studio Trigger w Japonii i emitowane na całym świecie za pośrednictwem Netflixa, dowiodło, że tworzenie dodatkowej rozrywki wysokiej jakości dla fanów naszych IP jest właściwą drogą, zarówno z perspektywy ekspansji marki, jak i od strony biznesowej” – powiedział Michał Nowakowski z CD Projekt Red.
„Planujemy zrobić więcej w obszarze telewizji i filmu. Mamy o wiele więcej pomysłów i chętnie podzielimy się kilkoma kolejnymi, gdy nadejdzie odpowiedni czas” - dodał Nowakowski, przedstawiając również sposób funkcjonowania biznesu Grupy CD Projekt. "Wszystko zaczyna się od dużej premiery gry, a następnie marka rozszerza się na inne media, w tym komiksy, doświadczenia mobilne, gry planszowe, anime, a być może nawet produkcje filmowe. Przy odpowiednim wykonaniu każdy element dodaje rozpędu kołu zamachowemu. Cała idea, która się za tym kryje, polega na rozwijaniu naszych marek i pomaganiu im w dotarciu do nowych odbiorców i na nowe szczyty”.
Zobacz także:
- Bizzard organizuje turniej w Overwatch 2 tylko dla kobiet i LGBTQ+. Identyfikację trzeba udowodnić
- CD Projekt RED zapowiada nową trylogię Wiedźmina i kontynuację Cyberpunka 2077
- God of War Ragnarok. Wiemy ile zajmie przejście gry
Pokaż / Dodaj komentarze do: Spodziewajcie się wielu nowych filmów i seriali opartych na grach CD Project Red