Pominięcie technologii skalowania DLSS od NVIDII wywoływało spore emocje przed premierą gry Starfield. Podobnie jak brak innych podstawowych funkcji w wersji na PC. W najnowszej aktualizacji Bethesda ujawniła plany naprawienia niektórych z największych problemów w grze.
Obietnice Bethesdy
W tym tygodniu Bethesda wypuściła małego hotfixa do gry, ale jednocześnie obiecała, że wkrótce doda DLSS, suwak FOV, menu kalibracji HDR, obsługę ultraszerokokątnych monitorów 32:9 i wiele innych opcji. Chociaż mody do Starfield zaczęły się rozprzestrzeniać kilka godzin po premierze, twórcy wspomnieli również, że oficjalna obsługa modyfikacji zostanie dodana na początku przyszłego roku.
Bethesda obiecała, że wkrótce doda do Starfield na PC obsługę DLSS, suwak FOV, menu kalibracji HDR, wsparcie dla ultraszerokokątnych monitorów 32:9 i wiele innych opcji.
Starfield oferuje obecnie tylko natywne skalowanie FSR2, które obsługuje konsolę Xbox i najnowsze karty graficzne wszystkich producentów. Chociaż DLSS działa tylko na kartach graficznych NVIDII, bez wątpienia będzie mile widzianym dodatkiem dla właścicieli kompatybilnych kart, ponieważ oferuje wyższą jakość obrazu niż FRS2, szczególnie w ruchu i w niższych rozdzielczościach. Bethesda nie wspomniała o planach dodania XeSS od Intel, ale zdaniem producenta karty graficzne Niebieskich w ogóle nie nadają się do grania w Starfield, więc to raczej nie dziwi.
Początkowe wsparcie gry dla FSR2 sprawia, że dodanie innych technologii zwiększania skalowania jest stosunkowo prostym zadaniem, czego dowodem są mody przygotowane przez graczy. Bethesda nie ujawniła, czy jej oficjalna implementacja DLSS obejmuje generowanie ramek DLSS 3 (kompatybilne tylko z kartami RTX 4000), ale niedawno udostępniono za darmo mod umożliwiający tę funkcję. Oryginalny twórca moda, PureDark, początkowo zablokował go za DRM w ramach subskrypcji Patreon.
Inne mody dodają funkcje, takie jak kalibracja HDR, regulacja FOV i ultraszerokie rozdzielczości. Wielu użytkowników komputerów PC uznałoby te funkcje za podstawowe funkcje współczesnych, wysokobudżetowych gier i ich brak w Starfield może dziwić. W szczególności HDR nie działa poprawnie w grze na PC, mimo że nie ma z tym problemów na Xboxie.
Poprawka z tego tygodnia powinna skutkować mniejszą liczbą awarii i zwiększoną liczbą klatek na sekundę. Bethesda twierdzi, że stale współpracuje z firmami NVIDIA, AMD i Intel w celu poprawy wydajności Starfield na wszystkich kartach graficznych i procesorach, co zapewne ma na celu rozwianie podejrzeń, że partnerstwo z AMD skłoniło ją do faworyzowania sprzętu tej firmy.
Coś nie tak z tą optymalizacją
Starfield działa obecnie wyraźnie gorzej na kartach graficznych NVIDIA niż na ich odpowiednikach od AMD, a wstępne analizy wykazały, że funkcja hyperthreadingu na procesorach Intel nie działa poprawnie. NVIDIA właśnie wydała niewielką aktualizację, która powinna nieznacznie poprawić wydajność dla użytkowników z włączoną opcją Resizable BAR
Kolejną funkcją, którą Bethesda chce wprowadzić, jest mapa miast. Trudności w poruszaniu się po osadach takich jak New Atlantis to jedna z najczęstszych skarg graczy. Na koniec firma obiecuje dodać funkcję pozwalającą graczom natychmiast zjeść leżące obok jedzenie, zamiast je podnosić i zjadać z menu ekwipunku.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Starfield jednak otrzyma oficjalną obsługę DLSS i wielu innych pominiętych funkcji na PC