Starfield ​​​​​​​powstaje we współpracy z AMD. To zła wiadomośc dla właścicieli kart GeForce

Starfield ​​​​​​​powstaje we współpracy z AMD. To zła wiadomośc dla właścicieli kart GeForce

AMD właśnie ogłosiło, że będzie wyłącznym partnerem gry Starfield na komputery PC i udostępniło wideo z zapowiedzią. W tym filmie Todd Howard potwierdza, że ​​Starfield będzie korzystał z Creation Engine 2, ulepszonej wersji silnika zastosowanego w poprzednich grach Bethesdy.

Starfield powstaje we współpracy z AMD

Firmy AMD i Bethesda Softworks ogłosiły właśnie zawiązanie wyłącznego partnerstwa, które ma na celu zapewnić potężną funkcjonalność i optymalizacje w grze Starfield, czyli nowym uniwersum od Bethesda Game Studios. Czerwoni przekonują, że dzięki tej współpracy grający na konsolach Xbox oraz PC z procesorami AMD Ryzen 7000 i kartami graficznymi AMD Radeon RX 7000 będą mogli cieszyć się niezwykłą wydajnością i niesamowitym poziomem grafiki.

Starfield najpewniej nie będzie obsługiwał DLSS 2 lub DLSS 3, czyli alternatywy FSR od NVIDII.

AMD twierdzi ponadto, że gra będzie dobrze wykorzystywać procesory wielordzeniowe. Co więcej, Todd Howard potwierdził, że tytuł będzie korzystać z AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2) do skalowania obrazu i zwiększania liczby FPS.

Co z ray tracingiem i DLSS?

Jak można się domyślić, gra nie wydaje się mieć żadnych specyficznych efektów Ray Tracingu przeznaczonych wyłącznie na komputery PC. To stracona szansa, ponieważ Starfield mógłby naprawdę zyskać na wykorzystaniu RTGI, RTAO i RT Shadows.

Rozczarowujący jest również fakt, że Starfield najpewniej nie będzie obsługiwał DLSS 2 lub DLSS 3, czyli alternatywy FSR od NVIDII. Jak informowaliśmy kilka dni temu, wiele wskazuje na to, że AMD uniemożliwia programistom korzystanie z technologii skalowania sztucznej inteligencji konkurencji w grach, które sponsoruje. Jest to o tyle kłopotliwe w tym przypadku, że Starfield wydaje się grą mocą obciążającą procesor, więc DLSS 3 sprawdziłoby się tu idealnie, a zdecydowana większość graczy posiada przecież karty graficzne GeForce (wciąż będą mogli jednak korzystać z FSR 2). 

Możemy jednak zobaczyć modderów wdrażających obsługę DLSS 3 w Starfield. PureDark zrobił to już w poprzednich grach Bethesdy, takich jak Fallout 4 i Skyrim.

Przypominamy, że premiera Starfielda zaplanowana jest na 6 września 2023 roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Starfield ​​​​​​​powstaje we współpracy z AMD. To zła wiadomośc dla właścicieli kart GeForce

 0