Steam podsumowuje 2021 rok. Jak wypada popularna platforma Valve?

Steam podsumowuje 2021 rok. Jak wypada popularna platforma Valve?

Valve podsumowuje 2021 rok na Steam. Platforma z grami przyznała, że minione 12 miesięcy było dla Steam ogromnym sukcesem nawet w porównaniu do 2020 roku i gorącego okresu pandemii COVID-19.

Jak informuje Valve, 2021 rok był dla Steam pasmem sukcesów, nawet w porównaniu do 2020 roku. W zeszłym roku gracze spędzili w grach na Steam prawie 38 miliardów godzin, co oznacza wynik większy o 21% niż w 2020 r. - to pokaźne 4,3 miliona lat spędzonych w grze. Wydatki użytkowników w sklepie Valve wzrosły o 27% w stosunku do roku 2020, odnotowując jeszcze większy progres niż w przypadku czasu spędzonego w grze. Steam odnotował 2,6 mln ludzi dokonujących zakupu po raz pierwszy każdego miesiąca 2021 roku. Jest to rezultat porównywalny z okresem wybuchu pandemii w 2020 roku. Steam posiadał 132 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, z czego dzienna liczba aktywnych graczy wyniosła 69 milionów. W peaku jednocześnie aktywnych było 27,4 mln osób i jest to rekord dla Steam.

W 2021 roku wydatki użytkowników w sklepie Valve wzrosły o 27% w stosunku do roku 2020, odnotowując jeszcze większy progres niż w przypadku czasu spędzonego w grze.

Steam podsumowuje 2021 rok. Jak wypada popularna platforma Valve?

Na platformie nastąpił również zauważalny wzrost w kwestii cyfrowych kart podarunkowych. Funkcja ta została po raz pierwszy zaprezentowana w 2017 r., ale jej użycie wystrzeliło w tym roku. W 2021 roku przesłano ponad 2,6 miliona cyfrowych kart podarunkowych, a ich wartość pieniężna wzrosła o 43% w stosunku do 2020 roku. Valve zaznacza, że w ubiegłym roku swoje gry na Steam wydali Microsoft oraz Sony, a na liście są m.in. Days Gone czy Forza Horizon 5. Valve podkreśla, że chociaż sam nie wydał żadnych produkcji z gatunku VR, to segment wirtualnej rzeczywistości rozwinął się w 2021 roku. Liczba nowych użytkowników VR w 2021 roku zwiększyła się o 11%, zaś liczba unikalnych sesji gier o 22%. W przypadku sprzętu Oculus Quest 2 stanowi ponad jedną trzecią gogli VR na Steam.

Steam podsumowuje 2021 rok. Jak wypada popularna platforma Valve?

Valve zdradza też plany na przyszłość. Pierwszym celem jest comiesięczna lista 20 największych premier i towarzyszących im postów na oficjalnym blogu. Steam ulepszył już 1/4 naszych serwerowni na całym świecie, ale to jeszcze nie koniec, ponieważ do końca 2022 roku platforma chce usprawnić działanie przynajmniej połowy z nich. Oczywiście bieżący rok upłynął dla Valve pod znakiem premiery Steam Deck. Niestety występują problemy z realizacją zamówień w konsekwencji osoby, które złożyły predoer na urządzenie w 2021 roku jego realizacji mogą oczekiwać nawet w trzecim kwartale. Obecnie istnieje możliwość zarezerwowania zamówienia.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Steam podsumowuje 2021 rok. Jak wypada popularna platforma Valve?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł