Valve podsumowuje 2021 rok na Steam. Platforma z grami przyznała, że minione 12 miesięcy było dla Steam ogromnym sukcesem nawet w porównaniu do 2020 roku i gorącego okresu pandemii COVID-19.
Jak informuje Valve, 2021 rok był dla Steam pasmem sukcesów, nawet w porównaniu do 2020 roku. W zeszłym roku gracze spędzili w grach na Steam prawie 38 miliardów godzin, co oznacza wynik większy o 21% niż w 2020 r. - to pokaźne 4,3 miliona lat spędzonych w grze. Wydatki użytkowników w sklepie Valve wzrosły o 27% w stosunku do roku 2020, odnotowując jeszcze większy progres niż w przypadku czasu spędzonego w grze. Steam odnotował 2,6 mln ludzi dokonujących zakupu po raz pierwszy każdego miesiąca 2021 roku. Jest to rezultat porównywalny z okresem wybuchu pandemii w 2020 roku. Steam posiadał 132 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, z czego dzienna liczba aktywnych graczy wyniosła 69 milionów. W peaku jednocześnie aktywnych było 27,4 mln osób i jest to rekord dla Steam.
W 2021 roku wydatki użytkowników w sklepie Valve wzrosły o 27% w stosunku do roku 2020, odnotowując jeszcze większy progres niż w przypadku czasu spędzonego w grze.
Na platformie nastąpił również zauważalny wzrost w kwestii cyfrowych kart podarunkowych. Funkcja ta została po raz pierwszy zaprezentowana w 2017 r., ale jej użycie wystrzeliło w tym roku. W 2021 roku przesłano ponad 2,6 miliona cyfrowych kart podarunkowych, a ich wartość pieniężna wzrosła o 43% w stosunku do 2020 roku. Valve zaznacza, że w ubiegłym roku swoje gry na Steam wydali Microsoft oraz Sony, a na liście są m.in. Days Gone czy Forza Horizon 5. Valve podkreśla, że chociaż sam nie wydał żadnych produkcji z gatunku VR, to segment wirtualnej rzeczywistości rozwinął się w 2021 roku. Liczba nowych użytkowników VR w 2021 roku zwiększyła się o 11%, zaś liczba unikalnych sesji gier o 22%. W przypadku sprzętu Oculus Quest 2 stanowi ponad jedną trzecią gogli VR na Steam.
Valve zdradza też plany na przyszłość. Pierwszym celem jest comiesięczna lista 20 największych premier i towarzyszących im postów na oficjalnym blogu. Steam ulepszył już 1/4 naszych serwerowni na całym świecie, ale to jeszcze nie koniec, ponieważ do końca 2022 roku platforma chce usprawnić działanie przynajmniej połowy z nich. Oczywiście bieżący rok upłynął dla Valve pod znakiem premiery Steam Deck. Niestety występują problemy z realizacją zamówień w konsekwencji osoby, które złożyły predoer na urządzenie w 2021 roku jego realizacji mogą oczekiwać nawet w trzecim kwartale. Obecnie istnieje możliwość zarezerwowania zamówienia.
Zobacz także:
- Rockstar i Take-Two blokują sprzedaż swoich gier i produktów w Rosji i Białorusi
- Ubisoft zawiesza sprzedaż gier w Rosji. Rosyjskie władze zezwolą na piractwo?
- Pakiet za 10 USD z blisko 1000 gier w akcji charytatywnej dla Ukrainy
Pokaż / Dodaj komentarze do: Steam podsumowuje 2021 rok. Jak wypada popularna platforma Valve?