Tencent wyda PUBG-a w Chinach - jak wpłynie to na samą produkcję?

Tencent wyda PUBG-a w Chinach - jak wpłynie to na samą produkcję?

Chiny to specyficzny kraj, który prawnie nakłada wiele restrykcji na wszelkie dziedziny życia. W tym obszarze znajdują się również gry, więc deweloperzy, aby móc wdrożyć swoje produkcje na tamtejszym rynku, muszą dostosować się do obowiązujących przepisów. Jak poradził sobie z tym PUBG?

Aby zrozumieć dobrze cały temat, wypadałoby zacząć od przedstawienia wam chińskiego koncernu – Tencent. W ciągu bardzo krótkiego okresu firma prężnie się rozwinęła, a obecnie wyceniana jest na 500 miliardów dolarów, co sprawia, że dołączyła do największych gigantów technologicznych takich jak Apple, Facebook, Microsoft czy Amazon. Mimo to wciąż nie są znani i większość ludzi o nich nigdy nie słyszała. Sukces koncernu bazuje na popularności aplikacji mobilnej służącej do komunikacji – obecnie szacuje się, że korzysta z niej prawie miliard użytkowników. WeChat, bo tak nazywa się stworzony program, sam w sobie nie jest płatny, jest to natomiast idealne miejsce do wyświetlania reklam czy przekierowywania do gier i innych aplikacji. Tencent nie osiadł jednak na laurach, bo jak się okazuje ostatnie działania koncernu związane są z dystrybucją gry PlayerUnknown’s Battlegrounds na rynek chiński. Co z tego wyjdzie?

Tencet wyda PlayerUnknown’s Battlegrounds w Chinach – jak wpłynie to na samą produkcję?

Tencet wygrał prawa do wydania PUBG-a w Chinach, ale gra oczywiście przejdzie szereg zmian, aby była zgodna z tamtejszymi socjalistycznymi wartościami. Firma ma odpowiednio dostosować treść produkcji, aby nadawała się i była zgodna z chińską tradycją, kulturą i zasadami moralnymi. Będzie wyglądać to podobnie jak w przypadku CS:GO, który w wersji Perfect World pojawił się dopiero po odpowiednim ocenzurowaniu. W mojej opinii jest to wielki krok dla PlayerUnknown’s Battlegrounds, gra stanie się jeszcze popularniejsza, a co za tym idzie budżet deweloperów się zwiększy. Dzięki temu istnieje spora szansa, że produkcja będzie rozwijana jeszcze bardziej, możliwe, że także pod względem e-sportowym. Bluehole na pewno skorzysta na tej współpracy, co może odbić się na samej grze. Myślicie, że dystrybucja PUBG-a w Chinach znacząco wpłynie na to, jak potoczą się dalsze losy produkcji oraz jej twórców?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Tencent wyda PUBG-a w Chinach - jak wpłynie to na samą produkcję?

 0