TikTok testuje opcję płatnej subskrypcji

TikTok testuje opcję płatnej subskrypcji

TikTok testuje funkcję płatnej subskrypcji, którą ograniczono do kilku twórców i wybranego grona użytkowników. Jest to kolejna po Twitterze czy Instagramie platforma internetowa chcąca umożliwić dostawcom treści zarabianie na publikowanych materiałach.

TikTok przeprowadza testy płatnej subskrypcji, co platforma potwierdziła serwisowi TechCrunch. Na razie jednak całość ograniczono do wybranej grupy twórców i użytkowników, zaś gigant odmówił podania szczegółów nowego narzędzia. "Zawsze myślimy o nowych sposobach na zwiększenie wartości naszej społeczności oraz wzbogacenia doświadczenia związanego z TikTokiem" - przekazał TechCrunch, rzecznik platformy. Nie jest jasne, w jaki sposób model płatnej subskrypcji został zaimplementowany w aplikacji. Bazująca na algorytmie sekcja "Dla Ciebie" wyświetla filmy od twórców, których użytkownicy nie śledzą. Jeśli twórca zdecyduje się pobierać opłatę za subskrypcję swoich materiałów, prawdopodobnie jego treści nie pojawią się na podanej stronie. Możliwe jednak, że abonament dotyczy dodatkowych treści, które są przeznaczone wyłącznie dla abonentów i nie obejmują całego konta autora.

TikTok testuje opcję płatnej subskrypcji.

TikTok testuje opcję płatnej subskrypcji

Funkcja pozostaje w fazie testów w Stanach Zjednoczonych na niewielkiej grupie odbiorców, więc nie ma gwarancji, że zostanie udostępniona wszystkim osobom, choć należy oczekiwać, że jeśli testy odniosą sukces, to tak właśnie się stanie. Możliwe, że ceny abonamentu wyniosą od 2,99 USD, 4,99 USD lub 9,99 USD miesięcznie a ich próg będzie zależny od wyboru twórcy treści. Przypomnijmy, że subskrypcję oferuje Twitter. Twitter Blue kosztuje ok. 3 dolary miesięcznie a jej częścią będzie możliwość ustawiania zdjęć profilowych NFT. Ostatnio pisaliśmy, iż również Instagram bada opcję udostępnienia abonamentu. Trwają już nawet testy nowego rozwiązania, które tak jak w przypadku TikToka ograniczono do USA.

Subskrybenci otrzymają fioletową plakietkę obok nazwy użytkownika, co ma ich wyróżnić na tle innych, z kolei poziomy abonamentu wahają się od 0,99 do 99,99 USD miesięcznie. W początkowym teście bierze udział dziesięciu twórców, w tym koszykarz Sedona Prince, olimpijczyk Jordan Chiles i Aliza Kelly, aczkolwiek grupa ta ma zostać rozszerzona o kolejnych twórców. TikTok natomiast odnotował 2,3 mld dolarów wydatków konsumenckich w 2021 roku. Tylko w czwartym kwartale wydatki na platformę wyniosły 824,4 mln dol. co oznacza dwukrotny skok względem analogicznego kwartału. Ogółem jest to wzrost o 77% rok do roku.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: TikTok testuje opcję płatnej subskrypcji

 0