To Microsoft dostarczy reklamy na Netflixa. Firmy podpisały umowę

To Microsoft dostarczy reklamy na Netflixa. Firmy podpisały umowę

Po miesiącach spekulacji Netflix potwierdził niedawno plany dotyczące tańszego poziomu abonamentu z reklamami, ale firma potrzebowała partnera, który pomógłby w dostarczaniu treści reklamowych. Platforma właśnie ogłosiła, że wybór padł na Microsoft. 

Spora część konkurentów Netflixa ma już opcje abonamentu z reklamami. Najpopularniejsza platforma streamingowa VOD nie mogła więc dłużej czekać, szczególnie w obliczu ostatnich, słabszych wyników finansowych i odpływu użytkowników, którzy coraz chętniej stawiają na tańsze alternatywy i w kwietniu ogłosiła, że również wprowadzi opcję tańszej subskrypcji z reklamami. Wciąż czekamy na szczegóły tego abonamentu, ale teraz Netflix ogłosił, że reklamy w jego usłudze będą pojawiać się za pośrednictwem platformy reklamowej Microsoftu

Netflix ogłosił, że reklamy w jego usłudze będą pojawiać się za pośrednictwem platformy reklamowej Microsoftu. 

Przypominamy, że kilka miesięcy temu Netflix potwierdził plany zaoferowania subskrypcji z reklamami jeszcze w 2022 roku, pomimo że wcześniej dość kategorycznie sprzeciwiał się temu pomysłowi. Jednak raport finansowy za pierwszy kwartał pokazujący pierwszą utratę abonentów od dekady mógł zachęcić firmę do zmiany decyzji, bo ta zmuszona była nawet zwolnić część swoich pracowników i perspektywy na przyszłość w obliczu coraz większej konkurencji nie wyglądały różowo. 

Poprzednie spekulacje sugerowały, że Netflix może współpracować z Google lub NBCUniversal w celu dostarczania reklam lub że może nawet kupić Roku, aby przyspieszyć te plany. Wprowadzenie opcji z reklamami sprawi, że Netflix podąży za konkurentami, takimi jak Hulu, HBO Max, Paramount Plus i Peacock, a Disney+ również zamierza udostępnić taką opcję jeszcze w tym roku.

Ogłoszenie Netflixa i Microsoftu nie zdradza szczegółów na temat tego, jak może wyglądać abonament z reklamami na platformie tego pierwszego, kiedy zostanie on uruchomiony ani ile będzie kosztował. Netflix obecnie zaczyna się od 29 zł miesięcznie, a najwyższa jakość to koszt 60 zł. Nie wiemy też, czy tańsza opcja z reklamami będzie dostępna dla każdego z poziomów. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: To Microsoft dostarczy reklamy na Netflixa. Firmy podpisały umowę

 0