Twitter stale się zmienia i eksperymentuje z różnymi funkcjami, a także szuka rozmaitych metod zarobku. Tym mogą to być reklamy umieszczane w komentarzach publikowanych przez użytkowników.
Twitter rozpoczął testy reklam, które są dodawane między tweetami publikowanymi przez użytkowników platformy społecznościowej. Zmianę potwierdził Bruce Falck pełniący stanowisko Revenue Product Lead, który odpowiada za zarabianie pieniędzy. Według pracownika firmy reklamy są wyświetlane po trzeciej lub ósmej odpowiedzi na tweeta. Opcja jest obecnie sprawdzana, więc nie każdy widzi reklamy i do momentu wprowadzenia finalnej wersji wiele może się zmienić np. miejsce ich lokalizacji. "Dostrzegamy dużą szansę zbudowania oferty reklamowej kreującej wartość dla twórców oraz reklamodawców. Eksperymentując z tym formatem w najbliższych miesiącach skupimy się na zrozumieniu działania tego narzędzia oraz jego wpływu na ludzi" - napisał Bruce Falck.
Twitter testuje reklamy umieszczane pod tweetami. Pomysł platformy społecznościowej nie wszystkim przypadł jednak do gustu.
Starting today, we’re trying something different and testing a new ad format in Tweet conversations. If you’re a part of this test (which is global; on iOS & Android only), you’ll see ads after the first, third or eighth reply under a Tweet. 🗣️ pic.twitter.com/kvIGeYt2vp
— bruce.falck() 🦗 (@boo) October 13, 2021
Oczywiście pojawienie się reklam nie przypadło do gustu użytkownikom Twittera, którzy nie lubią tego rodzaju treści w mediach i internecie. Nie brak głosów, że wrzucenie reklam między postami może zakłócić płynność komunikacji, wywołując chaos. Z drugiej strony w tej chwili trwają testy, co oznacza, że platforma może finalnie nie wprowadzić tego typu reklamy, zwłaszcza jeśli odzew będzie negatywny. Serwis pozwolił tymczasem na usuwanie obserwujących bez ich blokowania. Dotychczas kasowanie followersa oznaczało jego automatyczne zablokowanie. Funkcja przyda się osobom, którzy będą mogli pozbyć się niechcianego obserwującego, jednocześnie zachowując podgląd jego wpisów.
Twitter jednocześnie walczy z hejtem na jego platformie poprzez ulepszanie algorytmów oraz filtrów pomagających kasować tweety zawierające łamiący regulamin język. Dodatkowo rozpoczęto testowanie narzędzia ostrzegającego użytkowników np. przed negatywną atmosferą wylewającą się z danego postu, dzięki czemu unikniemy potencjalnej kłótni z innymi uczestnikami i zbędnego stresu.
Zobacz także:
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twitter szuka sposobu na zarobek. Platforma chce umieszczać reklamy w komentarzach