Jak podaje agencja Reuters, Google pozwoli innym pośrednikom reklamowym na wyświetlanie reklam na platformie YouTube. Firma obecnie wymaga od reklamodawców korzystania z Ad Managera do umieszczania reklam w serwisie wideo, co zwróciło uwagę organów antymonopolowych Unii Europejskiej.
Komisja Europejska w 2021 r., po dwóch latach nieformalnych konsultacji, wszczęła dochodzenie w sprawie technologii reklamowej Google. Urzędnicy ds. konkurencji podkreślali potencjalne ograniczenia dotyczących sposobu, w jaki konkurencyjne platformy reklamowe mogą wyświetlać swoje treści w serwisie YouTube oraz faktu, że reklamodawcy muszą korzystać z usług Display & Video 360 i Google Ads. Dochodzenie koncentruje się na tym, by ustalić, czy Google, należące do firmy Alphabet, zapewniło sobie nieuczciwą przewagę w cyfrowej przestrzeni reklamowej, ograniczając dostęp do danych użytkownika, do których mają dostęp reklamodawcy i konkurencyjne platformy reklamowe.
Jak podaje agencja Reuters, Google pozwoli innym pośrednikom reklamowym na wyświetlanie reklam na platformie YouTube.
Reuters podaje, że dopuszczenie konkurencji przez Google może załatwić sprawę i pozwolić gigantowi uniknąć grzywny w wysokości nawet 10 procent globalnych przychodów. Alphabet wygenerowało w zeszłym roku obroty w wysokości 257 miliardów dolarów, więc mówimy o potencjalnie ogromnej kwocie. Specjaliści podkreślają jednak, że Google będzie musiało rozwiązać również inne problemy, aby zadowolić unijnych urzędników i zakończyć sprawę.
Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków również bada praktyki firmy w zakresie technologii reklamowych. Z kolei w Stanach Zjednoczonych senatorowie w zeszłym miesiącu złożyli projekt ustawy z poparciem obu partii, który rozbiłby biznes reklamowy Google, gdyby wszedł w życie. „Konstruktywnie współpracujemy z Komisją Europejską. Na tym etapie nie mamy nic więcej do przekazania” – powiedział rzecznik Google. „Podobnie jak w przypadku inicjatywy Privacy Sandbox, jesteśmy zaangażowani we współpracę z organami regulacyjnymi i szeroko pojętą branżą, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki”.
Zobacz także:
- Irytuje Cię CAPTCHA? PAT zastąpi dotychczasowe narzędzie weryfikacji
- MSI wprowadza pierwszego gotowca z grafiką Intel Arc A380
- Google i Apple mogą mieć kłopoty. Giganci znaleźli się na celowniku brytyjskiego urzędu
Pokaż / Dodaj komentarze do: UE zmusza Google do otwarcia YouTube na konkurencję