UE zmusza Google do otwarcia YouTube na konkurencję

UE zmusza Google do otwarcia YouTube na konkurencję

Jak podaje agencja Reuters, Google pozwoli innym pośrednikom reklamowym na wyświetlanie reklam na platformie YouTube. Firma obecnie wymaga od reklamodawców korzystania z Ad Managera do umieszczania reklam w serwisie wideo, co zwróciło uwagę organów antymonopolowych Unii Europejskiej.

Komisja Europejska w 2021 r., po dwóch latach nieformalnych konsultacji, wszczęła dochodzenie w sprawie technologii reklamowej Google. Urzędnicy ds. konkurencji podkreślali potencjalne ograniczenia dotyczących sposobu, w jaki konkurencyjne platformy reklamowe mogą wyświetlać swoje treści w serwisie YouTube oraz faktu, że reklamodawcy muszą korzystać z usług Display & Video 360 i Google Ads. Dochodzenie koncentruje się na tym, by ustalić, czy Google, należące do firmy Alphabet, zapewniło sobie nieuczciwą przewagę w cyfrowej przestrzeni reklamowej, ograniczając dostęp do danych użytkownika, do których mają dostęp reklamodawcy i konkurencyjne platformy reklamowe.

Jak podaje agencja Reuters, Google pozwoli innym pośrednikom reklamowym na wyświetlanie reklam na platformie YouTube.

UE zmusza Google do otwarcia YouTube na konkurencję

Reuters podaje, że dopuszczenie konkurencji przez Google może załatwić sprawę i pozwolić gigantowi uniknąć grzywny w wysokości nawet 10 procent globalnych przychodów. Alphabet wygenerowało w zeszłym roku obroty w wysokości 257 miliardów dolarów, więc mówimy o potencjalnie ogromnej kwocie. Specjaliści podkreślają jednak, że Google będzie musiało rozwiązać również inne problemy, aby zadowolić unijnych urzędników i zakończyć sprawę.

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków również bada praktyki firmy w zakresie technologii reklamowych. Z kolei w Stanach Zjednoczonych senatorowie w zeszłym miesiącu złożyli projekt ustawy z poparciem obu partii, który rozbiłby biznes reklamowy Google, gdyby wszedł w życie. „Konstruktywnie współpracujemy z Komisją Europejską. Na tym etapie nie mamy nic więcej do przekazania” – powiedział rzecznik Google. „Podobnie jak w przypadku inicjatywy Privacy Sandbox, jesteśmy zaangażowani we współpracę z organami regulacyjnymi i szeroko pojętą branżą, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki”.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: UE zmusza Google do otwarcia YouTube na konkurencję

 0