Użytkownicy skarżą się na szybki spadek stanu dysków Samsung 990 Pro. Producent odmawia reklamacji

Użytkownicy skarżą się na szybki spadek stanu dysków Samsung 990 Pro. Producent odmawia reklamacji

Czasem kupując nowy high-endowy dysk wolimy przepłacić, by mieć pewność niezawodności i stabilności wysokiej wydajności. Samsung od lat szczycił się zaś wysoką jakością swoich nośników SSD. Tym razem jednak koreański gigant się nie popisał. 

Redaktor portalu Neowin donosi, że zaledwie kilku dni od zakupu 990 Pro 2 TB zauważył, że stan dysku według danych SMART z narzędzi Samsung Magician i innych narzędzi monitujących spadł do 99%. Podkreśla przy tym, że ma inne dyski SSD Samsunga z zapisanymi ponad 40 TB i nadal mają w 99% kondycji po 1,5 roku użytkowania, więc wiedział, że to nie jest normalne. Tym bardziej, że w ciągu następnego dnia stan dysku spadł do 98%, a do tego momentu nie zapisał nawet 2 TB. Po kilku dniach oprogramowanie wskazywało już 95%. 

Użytkownicy dysków Samsung 990 Pro donoszą o szybkim spadku stanu SSD przy niewielkiej ilości zapisanych danych.

Użytkownicy skarżą się na szybki spadek stanu dysków Samsung 990 Pro. Producent odmawia reklamacji

Źródło: Neowin

Coś było wyraźnie nie tak, więc redaktor postanowił zasięgnąć języka w sieci i okazało się, że nie jest sam, gdyż inny użytkownicy Samsunga 990 Pro także zauważają takie problemy. Postanowił więc skontaktować się z Samsung Memory, ale dowiedział się jedynie, że kilkuprocentowy spadek jest normalny i jeśli kondycja dysku nadal będzie szybko spadać może odesłać dysk na reklamację.

Użytkownicy skarżą się na szybki spadek stanu dysków Samsung 990 Pro. Producent odmawia reklamacji

Źródło: Neowin

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że sterownik Samsung NVMe dla systemu Windows nie obsługuje 990 Pro. Bez tego sterownika nie można przeprowadzić żadnych rozszerzonych testów SMART w aplikacji Samsung Magician, ponieważ software wskazuje, że potrzebuje odpowiedniego sterownika. Ten sterownik nie był aktualizowany od 2020 roku. W międzyczasie na forach OcUK i reddit zaczęło ujawniać się coraz więcej osób z tym samym problemem. 

Użytkownicy skarżą się na szybki spadek stanu dysków Samsung 990 Pro. Producent odmawia reklamacji

Źródło: Neowin

Gdy dysk zaliczył spadek 94% redaktor postanowił złożyć reklamacje w firmie Samsung/Hanaro, która zajmuje się obsługą serwisową SSD Samsunga. Jakież było jego zdziwienia, kiedy otrzymał e-mail z informacją, że dysk zostanie odesłany, gdyż nie znaleziono żadnej usterki. 

Dziennikarz zapewnia, że dostarczył wszystkie wymagane szczegóły i zrzuty ekranu jako dowód i w związku z tym poprosił o pisemne potwierdzenie, że taki spadek jest normalny w tak krótkim czasie przy tak małej ilości danych zapisanych na dysku. OD tego czasu minęło 5 dni i nie otrzymał żadnej odpowiedzi.

Poniższy zrzut ekranu CrystalDiskInfo pokazuje stan dysku po powrocie z serwisu Samsunga. E-mail od Hanaro stwierdza, że ​​dysk został sformatowany, ale nośnik zapewne został jedynie sformatowany i nic więcej. Czekamy na rozwój tej sprawy i oficjalne ustosunkowanie się do niej Samsunga. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Użytkownicy skarżą się na szybki spadek stanu dysków Samsung 990 Pro. Producent odmawia reklamacji

 0