Najnowsza wersja silnika graficznego firmy Epic - Unreal Engine 5.6 przynosi wyraźne usprawnienia pod względem wydajności, zwłaszcza w scenariuszach obciążających procesor. Jak pokazuje porównanie przygotowane przez MxBenchmarkPC, względem wersji 5.4 możemy liczyć na ponad 30% wzrost liczby klatek na sekundę (FPS) w przypadku ograniczeń CPU oraz nawet 25% wyższą wydajność GPU przy zachowaniu tej samej jakości obrazu.
Testy przeprowadzono w rozdzielczościach 4K i 1440p z aktywowanymi technologiami Nanite i Hardware Lumen (Ray Tracing), przy ustawieniach Ultra na karcie RTX 5080 i procesorze Intel Core i7-14700F. W najbardziej wymagających scenach różnica między wersjami UE 5.4 i 5.6 wyniosła nawet 45 klatek na sekundę.

Silnik UE 5.6 usprawnia wielowątkowość CPU, przyspiesza ładowanie obiektów, poprawia obsługę fizyki oraz znacząco optymalizuje działanie globalnego oświetlenia Lumen. W rezultacie nie tylko gry działają płynniej, ale też lepiej wyglądają – co ma szczególne znaczenie dla tytułów klasy AAA.
Wiedźmin 4 może wyglądać zgodnie z oczekiwaniami
Te usprawnienia to dobra wiadomość m.in. dla fanów Wiedźmina 4, nad którym pracuje studio CD Projekt RED. Gra została oficjalnie potwierdzona jako produkcja wykorzystująca silnik Unreal Engine 5 (wybór ten oznaczał porzucenie autorskiej technologii REDengine). Choć nie wiadomo, czy „Wiedźmin 4” będzie korzystał bezpośrednio z wersji 5.6, rosnąca dojrzałość silnika daje nadzieję na znacznie lepszą optymalizację i jakość techniczną gry niż w przypadku początkowych wersji UE5. A także na dorównanie poziomem graficznym temu co oglądaliśmy w ostatnim demie technologicznym gry.
Unreal Engine 5.6 wyraźnie pokazuje, że Epic Games coraz lepiej rozumie potrzeby współczesnych twórców i graczy, chcąc dostarczyć narzędzie pozwalające osiagać świetną oprawę bez przesadnego obciążania podzespołów.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiedźmin 4 będzie wyglądać jak na pokazach. Twórcy Unreal Engine 5 podnoszą wydajność