xCloud w końcu działa na bazie Xbox Series X. Granie w chmurze nawet w 120 kl./s

xCloud w końcu działa na bazie Xbox Series X. Granie w chmurze nawet w 120 kl./s

Microsoft obiecał 10 czerwca, że ​​znajduje się na „końcowych etapach” aktualizacji centrów danych Xbox Cloud Gaming (xCloud), by ich usługa grania w chmurze bazowała na konsolach Xbox Series X i dwa tygodnie później możemy już cieszyć się nową jakością rozgrywki w wielu tytułach. Jak donosi Tom Warren i wielu użytkowników Reddita, w gry takie jak Yakuza: Like a Dragon i Tom Clancy's Rainbow Six Siege można teraz grać za pośrednictwem xCloud z ulepszoną grafiką, oferującą opcje, które pozwalają użytkownikom wybrać między zwiększoną rozdzielczością a poprawioną liczbą klatek na sekundę (nawet 120 kl./s). Co więcej, wszystkie gry z biblioteki xCloud otrzymały znaczne skrócenie czasu ładowania. Niektórzy użytkownicy zgłaszali również inne gry, które zaczęły działać lepiej od czasu aktualizacji, w tym Dirt 5, No Man's Sky i Destiny 2. Jednak w wielu hitach, takich jak Forza Horizon 4, nie zauważono jeszcze poprawy.

xCloud oferuje opcje, które pozwalają użytkownikom wybrać między zwiększoną rozdzielczością a poprawioną liczbą klatek na sekundę (nawet 120 kl./s).

Warto zauważyć, że nawet jeśli gry działają na bazie Xbox Series X, nie oznacza to, że oferują jakość, jaką znamy z najmocniejszych konsoli Xbox. Jak podkreśla jeden z użytkowników Reddita, kiedy uruchomił No Man's Sky przez xCloud i przeszedł do opcji wideo, zauważył, że istnieje przełącznik „Xbox Series S Enhancement” zamiast Series X. Podobnie jak w przypadku pozostałych ulepszonych gier innych niż z Xbox Series X/S, pomimo skróconych czasów ładowania, liczba klatek na sekundę pozostaje nienaruszona. Nawet jeśli są kompatybilne ze zwiększeniem liczby klatek na sekundę na Xbox Series X/S, w ramach wstecznej kompatybilności z Xbox One, funkcja ta wydaje się w tej chwili nie działać.

Microsoft testuje xCloud w przeglądarkowej wersji. Usługa trafi na sprzęt Apple?

Jednym z powodów, który przychodzi na myśl, aby wyjaśnić, dlaczego gry działają w trybie Xbox Series S, jest redukcja kosztów. Jeśli Microsoft korzysta z infrastruktury platformy Azure, zapewnienie graczom możliwości korzystania z konsoli Xbox Series S w chmurze byłoby mniej wymagające niż w przypadku konsoli Xbox Series X. Jednak istnieje również możliwość, że wraz z rozpoczęciem aktualizacji Microsoft chce zacząć powoli i ostatecznie zwiększy moc, aby zapewnić jakość Series X we wszystkich grach. Spodziewamy się, że Microsoft wkrótce oficjalnie wyjaśni aktualizację xCloud. Poniżej możecie zaś zobaczyć wszystkie produkcje zebrane przez użytkownika forum Resetera, które doczekać miały się poprawy na xCloud:

  • Rainbow Six Siege
  • Outriders
  • Sea of Thieves
  • Yakuza like a dragon
  • Wolfenstein Youngblood
  • Gears 5
  • Ori 2
  • Elder Scrolls Online
  • Gears Tactics
  • MLB The Show
  • No Mans Sky
  • SoD 2
  • ARK
  • Call of the Sea
  • Conan Exiles
  • CrossCode
  • Dark Alliance
  • Dead by Daylight
  • Descenders
  • Desperados III
  • Destiny 2
  • Dirt 5
  • For Honor
  • Gears 5
  • GONNER2
  • Grounded
  • Halo MCC
  • Haven
  • Human Fall Flat
  • Maneater
  • Minecraft Dungeons
  • Morkredd
  • Planet Coaster
  • Second Extinction
  • Stellaris
  • Subnautica
  • SUPERHOT MIND CONTROL DELETE
  • The Falconeer
  • The Touryst
  • The Wild at Heart
  • Warhammer Vemintide 2
  • We Happy Few
  • Yes Your Grace
  • Zombie Army 4

Pokaż / Dodaj komentarze do: xCloud w końcu działa na bazie Xbox Series X. Granie w chmurze nawet w 120 kl./s

 0