Zuckerberg chce przywrócić „starego Facebooka”. Meta wraca do korzeni?

Zuckerberg chce przywrócić „starego Facebooka”. Meta wraca do korzeni?

Mark Zuckerberg zapowiedział istotne zmiany na Facebooku, które mają przywrócić platformie dawny charakter. Prezes Meta, podczas ogłoszenia wyników finansowych za czwarty kwartał podkreślił, że Facebook pozostaje ważną częścią życia ponad trzech miliardów użytkowników miesięcznie, ale jego "wpływ kulturowy" powinien być większy.

Zuckerberg nie zdradził szczegółów dotyczących nadchodzących zmian, ale zaznaczył, że w najbliższych 12 miesiącach firma skoncentruje się na modernizacji serwisu w duchu „starego Facebooka”. Wspomniał również, że wprowadzenie nowych funkcji może wymagać krótkoterminowych poświęceń finansowych, aby skupić się na długofalowych zmianach produktowych.

„To interesujący cel, który popchnie nas w kierunki, na które w ostatnich latach nie zwracaliśmy wystarczającej uwagi”, powiedział.

Czym może być „stary Facebook”?

Zuckerberg nie określił dokładnie, co oznacza powrót do dawnych założeń serwisu, ale dla wielu użytkowników „stary Facebook” to okres sprzed dominacji treści wideo, algorytmów faworyzujących reklamy oraz obecności starszego pokolenia, które przejęło platformę.

Jednak powrót do przeszłości niekoniecznie oznacza usunięcie współczesnych funkcji. Zuckerberg podkreślił, że czas spędzany na oglądaniu wideo na Facebooku wzrasta rok do roku, a funkcja Reels na Instagramie i Facebooku nadal się rozwija, niezależnie od sytuacji konkurencyjnego TikToka.

Nowa strategia, stare wartości?

Nie wiadomo jeszcze, jakie konkretnie zmiany wprowadzi Meta i czy będą one rzeczywiście zgodne z oczekiwaniami użytkowników. Pewne jest jednak, że Facebook czeka rok transformacji, który może nadać platformie nowy, a zarazem znajomy kierunek. Chyba wszyscy, którzy pamiętają początki Facebooka, trochę tęsknią za jego bardziej pierwotną formą. Tylko, że powrót do niej dla każdego oznacza coś innego...

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Zuckerberg chce przywrócić „starego Facebooka”. Meta wraca do korzeni?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł