Nintendo Switch
Premiera: 3 marca 2017
Cena: od 1429 zł
Parametry:
- Procesor i układ graficzny: specjalna wersja układu SoC Nvidia Tegra X1
- Moc obliczeniowa: nieznana (prawdopodobnie w okolicach 1 TFLOPS), taktowanie CPU: 1020 MHz, taktowanie GPU: 768 MHz (tryb stacjonarny) / 307,2 MHz (tryb przenośny), szczegóły układu graficznego nieznane
- Pamięć systemowa: Oficjalnie niepotwierdzona ilość (według plotek – 4 GB RAM)
- Pamięć wewnętrzna: 32 GB (rozszerzalna za pomocą kart micro-SD do 2 TB)
- Wyświetlacz: 6,2-calowy dotykowy ekran z multi-touch do 10 punktów jednocześnie, rozdzielczość 1280x720
- Czas pracy: bateria o pojemności 4310 mAh pozwoli na 2,5-6,5 godzin zabawy, w zależności od uruchamianych gier i aplikacji
Wymiary: 13,9 cm × 10,2 cm × 23,9 cm (szerokość x wysokość x długość – z podłączonymi kontrolerami Joy-Con), waga: 297g (z Joy-Conami – 398 g)
Argumenty za:
- Nintendo ma największy wybór growych marek na wyłączność, reprezentujących największą różnorodność.
- Biblioteka gier oferuje największą odskocznie od reszty konsol i powinna przypaść do gustu najszerszemu gronu odbiorców.
- Wszechstronność – sprzęt można podłączyć do telewizora, używać go jako konsoli przenośnej z przyciskami z boku ekranu, bądź odczepić dwa kontrolery Joy-Con i grać bezprzewodowo lub wykorzystywać je do grania ruchowego. Ponadto, Switch potrafi działać także jako gamingowy tablet z ekranem dotykowym.
- Jedyna konsola, która umożliwia maksymalną mobilność bez konieczności dokupowania dodatkowych akcesoriów.
- Sporo gier umożliwi rozgrywkę lokalną na jednym ekranie bądź w obrębie jednej sieci LAN
Argumenty przeciw:
- Znacznie mniejsza moc obliczeniowa niż PS4 i Xbox One
- Usługi sieciowe nie tak rozbudowane jak u konkurencji i trzeba będzie poczekać na ich rozwinięcie
- Słabszy program nieodpłatnie udostępnianych co miesiąc gier – jesteśmy ograniczeni do tytułów z NES / SNES i po miesiącu nie możemy z nich korzystać
- Brak dołączonych gier do konsoli i względnie niewielka wybór gier dostępnych na start urządzenia
- Brak akcesorium do ładowania akumulatorów w Joy-Conach w standardzie
- Obsługa wysokopojemnościowych kart micro-SD (do 2 TB) dopiero po premierze
Podsumowanie:
Poza, rzecz jasna, fanami japońskiej firmy, Nintendo Switch może okazać się bardzo interesującą opcją dla ludzi ceniących mobilność i będących w ciągłym ruchu, nie mających zbyt wiele czasu bądź warunków na tradycyjne granie. Wielką siłą konsoli może okazać się jej wszechstronność i możliwość szybkiej transformacji z jednego trybu rozgrywki w drugi. Nintendo Switch ma szansę także zbliżyć do siebie graczy, oferując wiele produkcji, w które można wspólnie pograć w jednym pokoju. Z drugiej strony, jeśli ktoś preferuje granie wyłącznie przed telewizorem i zależy mu wyłącznie na największych rozdzielczościach, a nie interesują go gry Nintendo – to nie będzie miał zbytnio użytku ze Switch. Nie wiadomo także, jak sprawdzi się w warunkach przenośnych bateria w świetle zapewnień producenta (który podaje czas pracy między 2,5 a 6,5 h). Z innych znaków zapytania – pomimo ogłoszenia wielu partnerów w postaci firm trzecich, interesujące jest to, jak długo będą wspierali konsolę. W tym momencie na większe produkcje deweloperów zewnętrznych należy dość długo czekać. Mimo wszystko Switch zapowiada się dość interesująco, a suche parametry nie zawsze są dobrą miarą porównań, zwłaszcza, że idea urządzenia jest dość przełomowa.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jaką kupić konsolę? - poradnik