6. Assassin's Creed: Origins
- Data premiery: 27.10.2017
- Platformy: PC, PS4 Xbox One
- Średnia na Metacritic: 85% (Xbox One)
Rok odpoczynku, który przełożył się na dłuższy czas pracy nad grą, zrobił serii Assassin's Creed naprawdę dobrze i tegoroczne Origins to w moim odczuciu jedna z najlepszych odsłon tego jakże uznanego cyklu. W tym samym czasie miałem szansę ogrywać Śródziemie: Cień Wojny, które szybko zmęczyło mnie swoją powtarzalnością, natomiast nowy "asasyn" zdecydowanie postawił na różnorodność, co zaowocowało ciekawszymi misjami. Pomimo że ukończenie gry wraz z miejscami pobocznymi zajęło mi 60 godzin, nawet przez chwilę nie czułem się znudzony tą produkcją i choć nowa odsłona tej zasłużonej serii nie jest wybitnie oryginalna i czerpie wzorce od innych (w dużej mierze wzorując się na Wiedźminie 3), to jednak robi to naprawdę dobrze. Origins okazało się być więc powiewem świeżości dla flagowego cyklu Ubisoftu i nowe otwarcie pokazało, że ten czekać może jeszcze świetlana przyszłość. W sumie nie mamy nic przeciwko, by od teraz seria na stałe wypuszczana była w dwuletnim cyklu.
Najważniejsze cechy:
klimat Starożytnego Egiptu
ogromny, a przy tym świetnie zrealizowany i przepiękny świat gry
oprawa audio-wizualna
fabuła mimo schematów trzyma poziom
mocne postawienie na elementy RPG
ciekawe misje poboczne
przemodelowany system walki
dobrze zaimplementowane mechanizmu podpatrzone u konkurencji
ograniczenie wątków nadprzyrodzonych
5. Divinity: Original Sin II
- Data premiery: 14.09.2017
- Platformy: PC
- Średnia na Metacritic: 93% (PC)
Divinity: Original Sin było jednym najlepszych RPG 2014 roku, nic więc dziwnego, że fani gatunku z niecierpliwością wyczekiwali jego sequela. Ten nie tylko nie zawiódł, ale okazał się jeszcze lepszy od swojego poprzednika, a zdaniem wielu graczy Original Sin II to jeden z najlepszych RPG-ów ostatnich lat. Twórcy postawili na najmocniejsze punkty pierwszej odsłony, czyli walkę, konwersację, swobodę niczym w papierowym RPG oraz całkiem spory wachlarz funkcji dla rozgrywki wieloosobowej. Przypominamy, że Original Sin II wspiera 4-osobową kooperację (pierwsza część pozwalała na grę we dwójkę), a rozszerzenia doczekało się także wiele innych funkcji z poprzednika, w tym np. wpływ naszych wyborów na fabułę. Jedyny drobny minus to brak polskiej wersji językowej, która przy tak obszernej grze fabularnej byłaby pomocna.
Najważniejsze cechy:
nieszablonowa fabuła
ciekawe postaci
swoboda w rozwoju bohatera
świetnie zrealizowane taktyczne walki
humor
znakomita oprawa graficzna
opcja rozegrania kampanii w kooperacji oraz tryb mistrza podziemi
4. PlayerUnknown's Battlegrounds
- Data premiery: 20.12.2017
- Platformy: PC, Xbox One
- Średnia na Metacritic: 86% (PC)
Biorąc pod uwagę jaki szał zrobiło w tym roku PlayerUnknown's Battlegrounds, bijąc kolejne rekordy popularności, pewnie dla wielu to właśnie gra Bluehole Studio zasługuje na miano gry roku. Trzeba jednak pamiętać, że oficjalna premiera tego tytułu odbyła się dopiero w grudniu, a od marca tytuł ten dostępny był w ramach Wczesnego Dostępu, czyli swoistych testach. Wiązało się to z licznymi błędami, a i optymalizacja stanowiła raczej słaby punkt tej produkcji. W związku z tym, pomimo że w PUBG zagrywa się już przeszło 25 mln graczy, a gra rozpoczęła modę na nowy gatunek w postaci Battle Royale, to wypada w naszym zestawieniu poza podium – na co wpływ mają też nieustające problemy z oszustami. Nie zmienia to jednak faktu, że PUBG to wciąż rewelacyjny sieciowy shooter, który potrafi dostarczyć mnóstwo satysfakcji, szczególnie kiedy uda nam się już wygrać pierwszy mecz.
Najważniejsze cechy:
niezwykle wciągająca
łatwa do opanowania (proste zasady zabawy)
nieprzewidywalność sprawia, że każde starcie jest inne
wygranie meczu dają ogromną satysfakcję
Pokaż / Dodaj komentarze do: Wybraliśmy 10 najlepszych gier 2017 roku