Wyposażamy stanowisko gracza z Modecom, odc. 2: Słuchawki

Wyposażamy stanowisko gracza z Modecom, odc. 2: Słuchawki

Rodzaje konstrukcji

Ustaliliśmy już, że myśląc o grach najlepiej będzie zainteresować się słuchawkami zaprojektowanymi pod tym kątem. Ale jakie to słuchawki? Jeśli chodzi o rodzaj konstrukcji, zdecydowanie najlepiej powinny spisać się słuchawki nauszne, które w przypadku największych modeli klasyfikuje się jako wokółuszne, czyli takie, których poduszki otaczają całą małżowinę uszną. Słuchawki wokółuszne są o tyle wygodne, że ucho niejako mieści się w ich wnętrzu, co minimalizuje ucisk, a zarazem izoluje od otoczenia. Przy czym występują trzy rodzaje słuchawek tego typu: zamknięte, otwarte i półotwarte. Pierwsze mają muszle zupełnie szczelne, drugie zaś - przeważnie ażurowe, trzecie natomiast stanowią kompromis pomiędzy dwiema pierwszymi odmianami. Zaletą słuchawek otwartych jest dość duża szerokość sceny, ale rozchodzące się ciśnienie akustycznie czyni bas słabszym, a na dodatek dźwięk wydostaje się na zewnątrz (możemy przeszkadzać osobom w pobliżu). Dlatego wśród propozycji firmy Modecom znajdziemy tylko konstrukcje zamknięte i półotwarte, o dynamicznym i basowym brzmieniu, niedopuszczające odgłosów z zewnątrz.

To, który model jest najwygodniejszy, trzeba ocenić we własnym zakresie. W tym celu najlepiej odwiedzić po prostu pobliskie markety elektroniczne. Słuchawki Modecom można bezproblemowo odnaleźć (i przymierzyć) w sklepach wielkopowierzchniowych takich jak Media Markt czy Saturn, do czego bardzo gorąco zachęcam. Lepiej zawczasu poświęcić chwilkę na zakup, niż później żałować wyboru.

Wirtualny dźwięk przestrzenny

Przyglądając się słuchawkom dla graczy, zapewne szybko natraficie na modele określane jako 7.1, z wirtualnym dźwiękiem przestrzennym, chociażby Modecom Ghost czy Modecom Saber. Czasem bazują one na kilku przetwornikach, czasem - wyłącznie na dwóch, a więc klasycznym układzie stereo, tyle tylko, że specjalny procesor DSP przetwarza w nich sygnał tak, by spotęgować odczucie wielokierunkowości poszczególnych źródeł dźwięku. Zdania na temat takiego efektu są podzielone, aczkolwiek pewnym jest, że potrafi on wydatnie pomóc przy akustycznej lokalizacji przeciwników. Stąd słuchawki wyposażone w funkcję wirtualnego dźwięku przestrzennego uchodzą za bardziej atrakcyjne, z perspektywy graczy przynajmniej. Co istotne, jako iż specyfika modelu przestrzennego wymusza zastosowanie interfejsu USB i dostarczenie specjalnego oprogramowania, zaletą słuchawek 7.1 jest kompletna niezależność od karty dźwiękowej oraz szerokie możliwości konfiguracji.

Modecom Saber

Cechy dodatkowe

Jakby tego było mało, słuchawki dla graczy bardzo często mają także cały zestaw dodatków skierowanych do tej grupy. Jakie to dodatki, zapytacie? Podstawowym (i obligatoryjnym) jest mikrofon, jednak jest on, co oczywiste, ledwie wierzchołkiem przysłowiowej góry lodowej. Nie mniej ważne akcesorium stanowi umieszczony na kablu pilot, służący do zmiany głośności i wyciszenia wspomnianego mikrofonu. W ferworze rozgrywki to znacznie łatwiejsze od korzystania z narzędzi systemowych. Idąc dalej, warto pomyśleć o solidnym przewodzie, którego nie uszkodzi pierwsze lepsze szarpnięcie. Mikrofon, pilot i opleciony przewód sygnałowy stanowią wspólną domenę wszystkich słuchawek firmy Modecom. No i nie należy zapominać o gadżetach czysto stylistycznych, jak podświetlenie. Wprawdzie nie każdy jest fanem barkowego przepychu, ale gracze zdają się diody LED lubić. Nie bez kozery kolejni producenci decydują się na ich zastosowanie w swoich produktach. To również tyczy się firmy Modecom, która stosuje iluminację diodową we wszystkich słuchawkach z najnowszej linii produktowej.

Komentarze do: Wyposażamy stanowisko gracza z Modecom, odc. 2: Słuchawki