Test ASUS ROG STRIX B660-A GAMING WIFI D4: metodologia
Testy płyty ASUS ROG STRIX B660-A GAMING WIFI D4 wykonano przy domyślnych taktowaniach większości podzespołów. Jedyne modyfikacje to ustawienie RAM na DDR4-3200 CL 12 i wyłączenie ulepszonych stanów Turbo (MultiCore Enhancement). Zrezygnowałem natomiast z dezaktywacji usług takich jak Turbo czy EIST, wychodząc z założenia, że jeżeli w danym modelu któraś z nich funkcjonuje niepoprawnie, to należy ten fakt ujawnić.
Wszystkie testy przeprowadziłem na platformie z Windows 11 64-bit, sterownikami GeForce Game Ready 496.13, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do zmierzenia liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99, zaś wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną z trzech przebiegów. Poza tym rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego wymusiłem na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanym tematem odsyłam do felietonu na temat testowania CPU w grach.
Testy podkręcania polegały na odnalezieniu maksymalnego stabilnego zegara pamięci RAM w trybach Gear 1 oraz Gear 2. Moduły DDR4 pracowały w ich trakcie z timingami CL 19-19-19-39, a napięcia były następujące:
- CPU System Agent Voltage – 1,35 V,
- DRAM Voltage – 1,55 V.
Platforma testowa
Intel Core i9-12900K | |
Patriot Viper Steel 2x8 GB DDR4-3600 CL14 | |
KFA2 GeForce RTX 3080 Ti SG (1-Click OC) | |
Patriot Viper VPR100 512 GB | |
SilentiumPC Supremo M1 Platinum 700 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
MSI MEG CORELIQUID S360 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: ASUS ROG STRIX B660-A GAMING WIFI D4 – test płyty głównej. Alternatywa dla Z690?