Cyberpunk 2077 z patchem 2.0 - test kart graficznych
Kilka dni temu zadebiutowała aktualizacja 2.0 do gry Cyberpunk 2077, a lada moment pojawi się także dodatek Phantom Liberty i z tego powodu przygotowałem test kart graficznych w odświeżonej wersji polskiej produkcji. Od chwili premiery dzieło CD Projekt RED przeszło niewątpliwie długą drogę, otrzymując liczne łatki, które naprawiały kłopoty nękające ten tytuł, a było ich sporo, tudzież dodające nowe rozwiązania techniczne. Wśród tych ostatnich wymienić można chociażby metody skalowania obrazu inne niż DLSS 2, czyli FSR 2 i XeSS, a także nie tak dawno zaimplementowane śledzenie ścieżek (w skrócie PT), które podnosi jakość oprawy na jeszcze wyższy poziom. W ramach dzisiejszego materiału zobaczymy, co w kwestii technikaliów wnosi aktualizacja 2.0, tzn. na jaką różnicę wydajności względem łatek z serii 1.6x można liczyć oraz jak wymagająca w porównaniu do reszty Night City jest nowa dzielnica Dogtown. Do konkretów przejdziemy niebawem, po krótkiej prezentacji najnowszego patcha.
Patch 2.0 do Cyberpunk 2077 to kolejna z licznych łatek, jakie otrzymał polski tytuł. Zobaczmy, co zmieniło się w temacie wydajności kart graficznych.
Najlepsza karta do 1000 zł, czyli RX 6600, kontra używane GPU - test
Kilka słów na temat aspektów technicznych
W liście zmian dla patcha 2.0 twórcy chwalą się głównie modyfikacjami rozgrywki, a kwestię stabilności i osiągów opisują krótko jako "liczne usprawnienia" w tych aspektach. Poza tym CD Projekt zadbało o SMT dla procesorów AMD Ryzen z ośmioma rdzeniami, dzięki czemu 16 wątków jest wykorzystywanych bez konieczności aplikowania nieoficjalnej łatki, o której wielokrotnie pisałem w testach CPU. Na deser mamy zaś nową wersję DLSS o numerze 3.5, która wprowadza odszumianie PT wspomagane sztuczną inteligencją i temu zagadnieniu będzie poświęcony osobny artykuł. Jak zatem widać, w temacie technikaliów niby nie dzieje się za dużo, ale jak "liczne usprawnienia" wydajnościowe wpłyną na liczbę FPS, rzecz jasna pozostaje sprawą otwartą. Ciekawą kwestią jest też dyspozycja starszych Radeonów na architekturach Vega oraz RDNA 1. generacji, którym aktualizacje z rodziny 1.6x mniej lub bardziej zaszkodziły i być może wersja 2.0 jest w stanie naprawić te niedociągnięcia (miejmy taką nadzieję). Tyle tytułem wstępu, czas zatem przystąpić do prezentacji wyników.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 2.0 - Test kart graficznych. Starsze Radeony wciąż ubite?