Test sterowników NVIDIA GeForce Game Ready: platforma testowa oraz metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), sterownikami GeForce Game Ready w wersjach 378.78, 399.24, 411.51/411.63 oraz 416.81, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o kombinację GPU/sterowniki, rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki.
Wyjaśniając kwestię oprogramowanie w wersji 411.51, mówimy o przedpremierowym pakiecie przygotowanym na debiut generacji Turing. Jako, że w bazie miałem już rezultaty dla GeForce GTX 1080 Ti, wykonane na tym wydaniu, postanowiłem pominąć testy dla minimalnie nowszego 411.63. Z kolei karta graficzna GeForce GTX 1060 3 GB nie była wcześniej przeze mnie sprawdzana, toteż wszelkie pomiary przeprowadziłem z użyciem oficjalnego sterownika.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)
Platforma testowa
Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz | |
ASUS PRIME Z370-A | |
ASUS GeForce GTX 1060 3 GB DUAL OC | |
GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK 11G | |
Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15 | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Czy NVIDIA ogranicza wydajność starszych kart graficznych? Odc. 1, Pascal