Test pamięci DDR5 Lexar ARES RGB: metodologia
Wszelkie testy przeprowadziłem z użyciem systemu operacyjnego Windows 11 64-bit, sterowników GeForce Game Ready 496.13, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do zmierzenia liczby FPS wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - także dla DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Wyniki umieszczone na wykresach są średnią rezultatów z trzech odrębnych przebiegów, a rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego była ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanych odsyłam do felietonu poświęconego testowaniu CPU w grach.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni Raptor Cove: 5,4 GHz,
- taktowanie rdzeni Gracemont: 4,4 GHz,
- taktowanie uncore: 4,8 GHz,
- napięcie System Agent (do testów OC): 1,25 V,
- napięcie VDD2 (do testów OC): 1,35 V,
- tryb pracy kontrolera Gear 2.
Próby podkręcania polegały na znalezieniu maksymalnego stabilnego zegara, przy różnych ustawieniach timingów (czyli opóźnień). W ich trakcie moduły były zasilane napięciem 1,45 V, mając zapewniony nawiew. Do weryfikacji stabilności służył program TestMem5. W trakcie testów wydajności po podkręceniu zoptymalizowane zostały także opóźnienia dalszych rzędów.
Platforma testowa
Intel Core i9-13900K | |
ASUS ROG MAXIMUS Z790 HERO | |
KFA2 GeForce RTX 3080 Ti SG (1-Click OC) | |
Patriot Viper VPR100 512 GB | |
GIGABYTE UD1000GM PG5 | |
CORSAIR iCUE 4000D RGB AIRFLOW | |
CORSAIR iCUE H150i ELITE CAPELLIX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test Lexar ARES RGB 2x16 GB 6000 MHz CL 30. Opłacalna pamięć DDR5 z XMP i EXPO