Testy wydajności zostały przeprowadzone przy procesorze podkręconym do 4,5 GHz, by możliwie zminimalizować negatywny wpływ centralnej jednostki obliczeniowej na wyniki. Pamięci zostały ustawione na najwyższy dostępny profil XMP.
Wykorzystany system operacyjny to oryginalny Windows 10 64-bit ze wszystkimi aktualizacjami dostępnymi na dzień 15.09.2016, a sterownik graficzny - ForceWare 370.54. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Zastosowane rozdzielczości renderowania to: 1920x1080 oraz 1366x768 pikseli. Ustawienia szczegółowości grafiki widnieją na wykresach i zostały dobrane tak, by uzyskać względny komfort rozgrywki, a nie za wszelką cenę wydusić maksymalne detale. Próby testowe są uruchamiane po kilkunastominutowej rozgrywce, by wskazać wartości faktyczne, a nie szczytowe osiągane przed wystąpieniem ewentualnego throttlingu.
Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU oraz VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych, mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!
Platforma testowa
Intel Core i5-6600K | |
Gigabyte Z170 Gaming K3 | |
2x Kingston DDR4 4GB 2400 MHz Savage CL12 | |
A-Data SP550 120 GB | |
LC-Power GP4 650 W | |
LC-Power Gaming 978BG | |
LC-Power LC-CC-120-X3 |
Platformę testową dostarczył:
Pokaż / Dodaj komentarze do: (Re)Test karty graficznej Nvidia GTX 480 - spotkanie po latach