Red Dead Redemption 2 - test wydajności kart graficznych

Red Dead Redemption 2 - test wydajności kart graficznych

Test kart graficznych w Red Dead Redemption 2

Niedawna premiera pecetowej wersji gry Red Dead Redemption 2 to bez wątpienia mocny kandydat do tytułu wydarzenia roku. Chociaż pierwsze doniesienia o istnieniu konwersji z konsol zaczęły do nas docierać jeszcze w pierwszej połowie 2019 roku, na oficjalne potwierdzenie trzeba było poczekać aż do października, ale niewątpliwie było warto, gdyż teraz również zagorzali fani PC mogą skosztować tej naprawdę świetnej produkcji. W dzisiejszym artykule będę się bliżej przyglądał najnowszemu dziełu studia Rockstar Games dla komputerów osobistych od strony wydajnościowej, a więc tego, jak mocny sprzęt trzeba posiadać, aby móc cieszyć się komfortową rozgrywką. Przy okazji postaram się też wyjaśnić kilka nurtujących kwestii, gdyż ogólne uwagi odnośnie kosmicznych wymagań Red Dead Redemption 2 to nie wszystko, na co gracze zwracają uwagę. Kontrowersje budzi również dyspozycja niektórych układów graficznych, głównie tych z rodziny Pascal, które rzekomo miały zostać "ubite sterownikami". Temat, który od lata powraca jak bumerang, po raz kolejny zyskał na popularności i bardzo zasadnym pytaniem jest tutaj, czy słusznie tak się stało. Oczywiście postaram się na nie odpowiedzieć, naturalnie na tyle, na ile będzie to w ogóle możliwe, gdyż to akurat taki temat, gdzie często trudno o jednoznaczne stanowisko. Zatem do dzieła, bo bez wątpienia jest co sprawdzać i co analizować.

Red Dead Redemption 2 to tytuł, na który fani PC czekali już od dłuższego czasu. Przekonajmy się, jak mocny sprzęt trzeba posiadać, aby cieszyć się komfortową rozgrywką.

Red Dead Redemption 2 - test wydajności kart graficznych

Trochę o technikaliach oraz przeprowadzonych pomiarach

Jeżeli chodzi o kwestie techniczne, przeportowany z konsol Red Dead Redemption 2 nie stanowi żadnej rewolucji, bowiem cały czas bazuje na dobrze znanym silniku RAGE, którego początki sięgają jeszcze 2006 roku. Od tego momentu rozwiązanie jest cały czas unowocześniane i tym razem doklejono mu wsparcie API DirectX 12 oraz Vulkan, które są jednocześnie jedynymi dostępnymi. Rzecz jasna obie opcje zostaną sprawdzone w połączeniu z różnymi układami graficznymi, aby zweryfikować, czy są między nimi istotne różnice w temacie osiągów, ergo która z nich jest korzystniejsza. Poszczególne lokalizacje w Red Dead Redemption 2 są mocno zróżnicowane i tak zdarzają się zarówno miejsca, gdzie klatek na sekundę mamy pod dostatkiem, jak i takie, gdzie jest wręcz odwrotnie. Jako, że ten mniej optymistyczny wariant to nie tylko tylko przerywniki filmowe czy względnie spokojne etapy, ale również niektóre misje z dynamicznymi strzelaninami oraz ucieczkami, przykładowo podczas uwalniania Micah z więzienia, zdecydowałem się nie oszczędzać sprzętu i przeprowadzić pomiary w taki sposób, aby wycisnąć z porównywanych kart graficznych przysłowiowe siódme poty. Ostatecznie stanęło na rejon w pobliżu wodospadu Cumberland Falls, gdzie wykonałem także zrzuty ekranu prezentujące różnice w jakości oprawy wizualnej między poszczególnymi ustawieniami graficznymi. Tyle tytułem wstępu, czas przejść do konkretów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Red Dead Redemption 2 - test wydajności kart graficznych

 0