Test kart graficznych w Stray. Kocie przygody o umiarkowanych wymaganiach

Test kart graficznych w Stray. Kocie przygody o umiarkowanych wymaganiach

Test kart graficznych w Stray - konkluzje

Jak pokazały wykonane testy, Stray jest grą o umiarkowanych wymaganiach wzgl. karty graficznej. Do w miarę komfortowej rozgrywki w rozdzielczości Full HD wystarczy GPU pokroju GeForce'a GTX 1650 czy Radeona RX 570, podczas gdy GTX 1650 SUPER albo GTX 1660 zapewniają płynność bliską optymalnej, tudzież gdy nie tolerujecie spadków poniżej 60 FPS, takowe osiągi oferuje GTX 1660 Ti. Idąc dalej, w 1440p do 60+ kl./s potrzeba RTX 3060 lub RX 6650 XT, a w 4K na taki komfort można liczyć, mając w pececie RTX 3070 Ti bądź RX 6800 XT (przy czym ten drugi czasami notuje minimalne spadki poniżej wspomnianego pułapu). Naturalnie jeśli Wasze oczekiwania co do liczby FPS są mniej bezkompromisowe, to podobnie jak w przypadku 1080p, także i dla większej liczby pikseli spokojnie wystarczą słabsze akceleratory, ale nie ma sensu ich w tym miejscu wszystkich wymieniać - odsyłam do wykresów. Odnośnie starszych GPU, radzą sobie bez zarzutu i np. Radeon RX Vega 64 skutecznie rywalizuje z RX 5600 XT czy RX 5700, podczas gdy w konkurencyjnym obozie GeForce GTX 1080 bez problemów wyprzedza RTX 2060, a GTX 1080 Ti pokonuje RTX 2070 SUPER. A skoro jesteśmy w temacie generacji Pascal, to nawet tak słaby jej przedstawiciel jak GTX 1050 Ti okazał się układem umożliwiającym rozgrywkę w Stray, aczkolwiek raczej przy rozdzielczości obniżonej do 900p.

Stray to tytuł o relatywnie niewielkich wymaganiach, dzięki czemu nawet posiadając słabszą kartę graficzną można liczyć na komfortową rozgrywkę.

Test kart graficznych w Stray. Kocie przygody o umiarkowanych wymaganiach

 Recenzja Stray, czyli kot jaki jest, każdy widzi!

Kilka słów na temat dyspozycji GeForce'ów i Radeonów

Jeżeli chodzi o rywalizację między czerwonymi i zielonymi, fakt wykorzystania silnika graficznego Unreal Engine 4 ewidentnie sprzyja NVIDII, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach, ponieważ Radeony radzą sobie przeciętnie w porównaniu do konkurencyjnych GeForce'ów. Przykładowo RX 6800 XT, na ogół bez kompleksów walczący z RTX 3080, tym razem w swoim zasięgu miał tylko RTX 3070 Ti, z którym w wyższych rozdzielczościach i tak przegrał. Idąc dalej, Radeon RX 6600 XT nie miał żadnych szans w pojedynku z GeForcem GTX 3060, RX 5700 XT poległ z kretesem w starciu z RTX 2070 SUPER, a RX 580 został wyraźnie pokonany przez GTX 1650 SUPER. Na szczęście jak pisałem akapit wyżej, wymagania sprzętowe są niewielkie i nawet mając w komputerze kartę AMD bynajmniej nie musi to być potężny model, aby móc komfortowo grać w Stray. Poza tym nie zmienia to faktu, że w ogólności optymalizację należy ocenić bardzo pozytywnie, bo jakość oprawy graficznej jest naprawdę dobra, w mojej ocenie na poziomie np. The Medium, przy liczbie FPS z grubsza dwukrotnie wyższej w porównaniu do polskiej produkcji. Po prostu Radeony i Unreal Engine nie bardzo się lubią i Stray nie jest w tym temacie wyjątkiem, ale przynajmniej AMD nie notuje problemów od strony CPU, co jest istotne, jako że w lokalizacji Śródmiasto wymagania odnośnie procesora są spore. W tym miejscu żegnam się z Wami, na koniec zapraszając Was do komentarzy, gdzie możecie podzielić się opinią na temat omawianej gry - tak jeśli chodzi o kwestie techniczne, jak i dotyczące rozgrywki.

 

Grę do testów dostarczyła:

Test kart graficznych w Stray. Kocie przygody o umiarkowanych wymaganiach

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test kart graficznych w Stray. Kocie przygody o umiarkowanych wymaganiach

 0