Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent

Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent

Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC: metodologia

Wszelkie testy ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC zostały przeprowadzone we współpracy z aktualnym Windowsem 10 64-bit November 2018 Update (1909) oraz sterownikami GeForce Game Ready Driver 456.96, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - również w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms, a przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.

Ponadto, z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej części modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1050 Ti: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • GeForce GTX 1650: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • GeForce GTX 1660: Rise of the Tomb Raider @ High (1440p);
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ High (2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (1440p i 2160p);
  • Radeon RX 570/580 4 GB: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • Radeon RX 5600 XT: Battlefield V @ High (2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (1440p i 2160p);

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co zwyczajnie dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,1/4,8 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-4000 MHz CL 15-15-15-35 2T (tRFC @ 300)

Ważne: ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU/VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent Intel Core i9-10900K
Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3
Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent Team Group NIGHT HAWK RGB 2x8 GB DDR4-3600 CL18
Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent ADATA SP900 128 GB
Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent Enermax Platimax 1350 W
Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent Antec Twelve Hundred V3
Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent Noctua NH-D14
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test ASUS TUF GAMING GeForce RTX 3070 OC. Wysokiej klasy niereferent

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł