Test Palit GeForce RTX 3060 Ti GamingPro OC: podkręcanie
Podkręcanie Palit GeForce RTX 3060 Ti GamingPro OC odbyło się bez ingerencji tak w konstrukcję karty, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.3 Beta 2. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 50% (1950 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 71 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
GeForce RTX 3060 Ti GamingPro OC
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1410/1800 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1965-1995 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1935-1980 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1905-1950 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +30/1000 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2025 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2010 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1995-2010 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2000 MHz
- Limit mocy: +12%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test Palit GeForce RTX 3060 Ti GamingPro OC. Solidnie podkręcona karta