Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent

Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent

Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC: metodologia

Testy akceleratora Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC zostały przeprowadzone w zestawieniu z aktualnym Windowsem 10 64-bit November 2018 Update (1909) oraz sterownikami GeForce Game Ready Driver 456.96, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - również w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms, a przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.

Ponadto, z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej części modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1050 Ti: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • GeForce GTX 1650: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • GeForce GTX 1660: Rise of the Tomb Raider @ High (1440p);
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ High (2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (1440p i 2160p);
  • Radeon RX 570/580 4 GB: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium;
  • Radeon RX 5600 XT: Battlefield V @ High (2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (1440p i 2160p);

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co zwyczajnie dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,1/4,8 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-4000 MHz CL 15-15-15-35 2T (tRFC @ 300)

Ważne: ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU/VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent Intel Core i9-10900K
Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3
Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent Team Group NIGHT HAWK RGB 2x8 GB DDR4-3600 CL18
Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent ADATA SP900 128 GB
Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent Enermax Platimax 1350 W
Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent Antec Twelve Hundred V3
Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent Noctua NH-D14
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test Palit GeForce RTX 3070 GamingPro OC. Mocno rozświetlony niereferent

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł