Test Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC: podkręcanie
Podkręcanie Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC odbyło się bez ingerencji w konstrukcję karty graficznej i oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.3 Beta 1. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 47% (1900 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 71 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1440/1740 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1785-1860 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1710-1815 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1620-1755 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1188 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +0/600 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1800-1860 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1755-1815 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1695-1755 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1263 MHz
- Limit mocy: +9%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC. Ampere z trzema wentylatorami