Robotaksówki Cruise już nie będą "robo". Powracają z prawdziwymi kierowcami...

Robotaksówki Cruise już nie będą "robo". Powracają z prawdziwymi kierowcami...

Robotaksówki Cruise wracają na drogi, ale na razie z ludzkimi kierowcami za kierownicą. Firma rozpoczyna swoje działania w celu mapowania i gromadzenia informacji drogowych, a pierwszym miastem, w którym planuje działać, jest Phoenix w Arizonie. Jak na razie nie ma planów dotyczących samochodów bez kierowcy.

Po czasowym zawieszeniu operacji bezzałogowych taksówek przez Cruise po incydencie w San Francisco, gdzie pojazd uderzył w pieszego, który znalazł się na drodze w wyniku innej kolizji, Kyle Vogt ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego. W Phoenix Cruise będzie korzystać z pojazdów sterowanych przez ludzi bez aktywnych systemów autonomicznych, co według firmy jest kluczowym krokiem w walidacji ich systemów autonomicznej jazdy, gdy pracują nad powrotem jazdy bez kierowcy.

Wyniki z testów w Phoenix pomogą firmie zdecydować, gdzie ostatecznie wznowić operacje bez kierowcy. Cruise planuje przeprowadzić podobne testy w innych miastach, ale nie określił jeszcze harmonogramu rozszerzonych prób.

Mapowanie pomoże firmie dostroić sztuczną inteligencję do takich rzeczy, jak ograniczenia prędkości, strefy budowy, znaki stopu, pasy tylko do skrętu i inne cechy drogi. Po zakończeniu tej fazy samochody będą jeździć testowo z włączonymi systemami autonomicznymi i ludzkim kierowcą, który będzie mógł interweniować i zapobiegać wszelkim incydentom. Sztuczna inteligencja będzie dalej dostrajana poprzez jazdę na zamkniętych torach i symulacje. Po zakończeniu wszystkich testów bezpieczeństwa i nauki zgodnie ze standardami Cruise, firma ponownie uruchomi usługę autonomicznych pojazdów.

"Poczyniliśmy znaczne postępy, kierując się nowym zarządem firmy, zaleceniami ekspertów zewnętrznych i koncentrując się na ścisłej współpracy ze społecznościami, w których działają nasze pojazdy" - mówi Cruise. "Jesteśmy zaangażowani w to ciągłe doskonalenie". W ostatnich miesiącach konkurencyjne usługi autonomicznej jazdy również miały problemy. Waymo, spółka macierzysta Google Alphabet, wycofała całą swoją flotę po tym, jak dwa jej pojazdy uderzyły w tę samą lawetę tego samego dnia.

Pomimo problemów z systemem Autopilot, Tesla planuje zaprezentować robotaxi 8 sierpnia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Robotaksówki Cruise już nie będą "robo". Powracają z prawdziwymi kierowcami...

 0