Activision Blizzard zarabia więcej pieniędzy na platformach mobilnych niż PC i konsolach

Activision Blizzard zarabia więcej pieniędzy na platformach mobilnych niż PC i konsolach

Activision Blizzard zarabia więcej na grach mobilnych niż produkcjach dedykowanych innym platformom sprzętowym. Pomagają w tym m.in. Call of Duty Mobile i Diablo Immortal.

Activision Blizzard ujawnił w najnowszych dokumentach finansowych, że w zeszłym kwartale zarobił więcej pieniędzy na grach mobilnych niż na wersjach konsolowych i komputerowych razem wziętych. Jak zauważył TweakTown, kwartalny raport Activision został opublikowany w zeszłym tygodniu i rzuca nieco światła na to, jak największe gry na PC, konsole i urządzenia mobilne radzą sobie finansowo. Za sprawą takich gier jak Diablo Immortal, Call of Duty Mobile i Candy Crush Saga wydawca generuje sporo pieniędzy. Tutaj przy okazji warto wspomnieć, że mimo ogromnej krytyki mikropłatności dostępnych w Diablo Immortal tytuł zarabia krocie właśnie dzięki temu systemowi.

Activision Blizzard zarabia więcej na grach mobilnych niż na produkcjach z PC i konsol razem wziętych.

Activision Blizzard gry mobilne

W praktyce ponad połowa dochodów firmy w drugim kwartale bieżącego roku pochodziła z gier mobilnych, a nie PC czy konsolowych. Co ciekawe ponad 680 milionów dolarów pochodziło nie z Call of Duty Mobile oraz Diablo Immoral tylko mniejszych marek Candy Crush i Farm Heroes. Dla Activision Blizzard, ale też kilku innych wydawców może to być znak by inwestować jeszcze więcej pieniędzy w gry mobilne zamiast wersji na konsole czy komputery. W erze, w której tworzenie gier AAA jest droższe niż kiedykolwiek wydawanie produkcji na platformy mobilne wydaje się łatwiejszym zadaniem i niepochłaniającym aż tylu pieniędzy.

Podczas gdy Activision nie narzeka na zarobki, sam rynek gier mobilnych zaliczają mocny spadek. Według danych firmy analitycznej SensorTower większość produkcji odnotowała w USA spadek liczby pobrań i zarobku. W pierwszej połowie 2022 r. rynek wygenerował 11,4 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 9,6 procent rok do roku. Gry zręcznościowe były najszybciej rozwijającym się gatunkiem, w którym gracze wydali o 14,8 procent r/r do około 176 milionów dolarów.

Strzelanki odnotowały najszybszy wzrost, a liczba instalacji wzrosła o 17,5 procent r/r, do 30,2 miliona, głównie dzięki premierze Apex Legends Mobile od Electronic Arts, który w drugim kwartale bieżącego roku uzyskało 5,5 miliona pobrań.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Activision Blizzard zarabia więcej pieniędzy na platformach mobilnych niż PC i konsolach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł