Boty odpowiadają za dużą część ruchu w sieci. Problem staje się coraz poważniejszy

Boty odpowiadają za dużą część ruchu w sieci. Problem staje się coraz poważniejszy

"Bad bots" to rozwiązanie tworzone przez cyberprzestępców, które generuje sztuczny ruch w Internecie i staje cię coraz powszechniejsze. Powstaje w wyniku przejęcia komputerów oraz aplikacji przez hakerów.

Według raportu agencji Barracuda, która przeanalizowała ruch sieciowyw ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 roku, boty opracowane przez hakerów stanowią nawet 40% łącznej aktywności w Internecie. Są to zazwyczaj podstawowe narzędzia do generowania sztucznego ruchu i atakowania stron internetowych czy usług związanych z handlem. Istnieją też bardziej zaawansowane boty, których zadaniem jest ominięcie skomplikowanych zabezpieczeń oraz prowadzenia groźniejszych działań. Nie jest zapewne zaskoczeniem, że za największy ruch odpowiadają Amazon Web Services i Microsoft Azure, które są łakomym kąskiem dla cyberprzestępców.

Boty generujący sztuczny ruch stanowią nawet 40% aktywności w sieci.

Niebezpieczne boty odpowiadają za dużą część ruchu w sieci

Barracuda zauważa, że jednym z powodów jest opcja założenia konta, które następnie wykorzystuje się do atakowania. Boty interesują zazwyczaj aplikacje e-commerce oraz portale umożliwiające logowanie. Największą aktywność złych botów odnotowano w Stanach Zjednoczonych (67%) i pochodzi ona z publicznych serwerów. Raport wykazał, że Europa odpowiada za 22% tego rodzaju aktywności głównie z usług hostingowych. Azja zajmuje trzecie miejsce z 7,5% aktywności. Do opracowania takiego bota wystarczy przejęcie komputera dzięki, któremu haker odpala przeważnie prosty skrypt atakujący wybrane cele.

Jak widzimy, chociaż aktywność w Internecie wzrosła w ostatnich latach to sporą część z tego stanowią złowrogie boty. Cyberprzestępcy do swojej działalności wykorzystują różne narzędzia i biorą na celownik rozmaite grupy, a ostatnio łakomym kąskiem są dla nich gracze. Kaspersky opracowujący oprogramowanie antywirusowe potwierdził, że wykrył 5,8 mln ataków hakerskich wymierzonych w graczy Grand Thef Auto V, The Sims 4 oraz Minecraft.

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Boty odpowiadają za dużą część ruchu w sieci. Problem staje się coraz poważniejszy

 0