Były programista Ubisoftu oskarża Techland, że ten celowo pogorszył grafikę Dying Light 2 w AMD FSR

Były programista Ubisoftu oskarża Techland, że ten celowo pogorszył grafikę Dying Light 2 w AMD FSR

Niejaki TheHybred z Reddita (były programista Ubisoft) powiedział, że Techland celowo pogorszył AMD FSR w Dying Light 2: Stay Human. TheHybred podzielił się wartościami dla AMD FSR Ultra Quality, więc portal Dark Side of Gaming postanowił je zweryfikować, przeprowadzając własne testy. 

„Ta gra jest tytułem sponsorowanym przez NVIDIA, więc FSR brakuje ustawienia ultra jakości, a także ma najniższą wartość ostrości, jak to tylko możliwe, aby technologia wyglądała źle” - powiedział były programista Ubisoftu. Tak więc DSoG przetestował nowe wartości, które dostarczył TheHybred. Do testów wykorzystano procesor Intel i9 9900K z 16 GB pamięci DDR4 o taktowaniu 3800 MHz oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 3080. Całość uruchomiona została na platformie z 64-bitowym systemem Windows 10 i sterownikiem GeForce 511.65.

Ta gra jest tytułem sponsorowanym przez NVIDIA, więc FSR brakuje ustawienia ultra jakości, a także ma najniższą wartość ostrości, jak to tylko możliwe, aby technologia wyglądała źle - powiedział były programista Ubisoftu.

Poniżej znajdziecie kilka zrzutów ekranu porównujących obie technologie. Jakość AMD FSR Quality znajduje się po lewej stronie, NVIDIA DLSS Qualitypośrodku, a AMD FSR Ultra Quality po prawej.

Kliknij, aby powiększyć. Źródło: DSoG

Już na pierwszy rzut oka widać, że AMD FSR Ultra Quality wygląda ostrzej i lepiej niż NVIDIA DLSS Quality. Jednak AMD FSR Ultra Quality działa również zauważalnie wolniej niż DLSS w trybie Quality, co dobrze przedstawia poniższy wykres z testów na ustawieniach 1440p/Ultra/Ray Tracing.

Jak widać, AMD FSR Ultra Quality działa szybciej niż natywne 4K. I chociaż jego jakość obrazu jest lepsza niż jakość DLSS Quality, to wydajność wypada już gorzej. Mimo to wartości, które udostępnił TheHybred, rzeczywiście mogą włączyć tryb AMD FSR Ultra Quality w polskiej produkcji.

Źródło: DSoG

Podsumowując, jeśli posiadacie kartę graficzną GeForce RTX i korzystacie z technologii ray tracingu, lepiej pozostać przy DLSS Quality. Te efekty RT są dość wymagające i będziecie potrzebować dodatkowej wydajności. W obecnym stanie DLSS Quality zdaje się oferować najlepszy stosunek wydajności do jakości obrazu. Jeśli jednak nie korzystacie z efektów RT, możecie włączyć AMD FSR Ultra Quality. W takim przypadku uzyskacie stałe 60 klatek na sekundę nawet w 4K na karcie GeForce RTX 3080.

Jak włączyć AMD FSR Ultra Quality w Dying Light 2? Wystarczy otworzyć plik video.scr, który znajduje się w lokalizacji Dokumenty/dying light 2/out/settings. Następnie użyć następujących ustawień przedstawionych poniżej. Po wprowadzeniu tych zmian zapiszcie plik, ustawcie go jako „Tylko do odczytu”, a następnie uruchomcie grę.

  • Scale3D (0.77)
  • FSR (1.000000)
  • Upscaler (3)
  • Upscaling (3)

„AMD musi przestać zabraniać twórcom włączania DLSS do ich sponsorowanych tytułów, a NVIDIA nie powinna celowo sprawiać, aby technologia konkurenta wyglądała gorzej, niż jest w rzeczywistości, to po prostu szkodzi graczom i nikt nie daje się nabrać na sztuczki, więc o co chodzi? ” - podsumował były programista Ubisoftu. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Były programista Ubisoftu oskarża Techland, że ten celowo pogorszył grafikę Dying Light 2 w AMD FSR

 0