Chiny nie zatwierdzają żadnych nowych gier od połowy zeszłego roku. To duży problem dla branży

Chiny nie zatwierdzają żadnych nowych gier od połowy zeszłego roku. To duży problem dla branży

Nie od dziś wiadomo, że gracze w Chinach nie mają łatwego życia, a rząd w Pekinie uznaje gry wideo za zło, które deprawuje ich młodzież. Co powiecie na to, że od blisko pół roku nie zatwierdzono w Państwie Środka żadnego nowego tytułu?

Dość otwarta i raczej mało subtelna wojna Chin z grami wideo podobno spowodowała, że ​​wielu krajowych wydawców musiało w ostatnich miesiącach po prostu zamknąć swoją działalność. South China Morning Post twierdzi, że Narodowa Administracja Prasy i Publikacji (NPPA) nie wydała nowej licencji twórcom gier od lipca zeszłego roku. W rezultacie wiele lokalnych firm zostało zmuszonych do wycofania się z biznesu, podczas gdy niektórzy z większych graczy chcą przenieść działalność za granicę. Nie jest jasne, czy bezczynność NPPA jest bezpośrednią przyczyną tych zamknięć, zwłaszcza biorąc pod uwagę szerszy kryzys zadłużenia w Chinach, ale istnieje przekonanie, że coś jest na rzeczy.

Narodowa Administracja Prasy i Publikacji (NPPA) nie wydała nowej licencji twórcom gier od lipca zeszłego roku.

Chiny nie zatwierdzają żadnych nowych gier od połowy zeszłego roku. To duży problem dla branży

NPPA podobnie nie chce zdradzić, dlaczego nagle postanowiła przestać wydawać licencje, ale prawdopodobnie można się domyślić tych powodów. Chiny spędziły większą część 2021 r., zaostrzając i tak już zaciekłą krytykę gier wideo, a główny państwowy serwis informacyjny określił je latem jako „duchowe opium”. Pod koniec sierpnia 2021 r. limity dotyczące tego, jak długo nieletni mogą grać w niektóre tytuły, zostały zmniejszone do zaledwie trzech godzin tygodniowo. A biorąc pod uwagę powtarzające się ataki Chin na największych graczy w sektorze technologicznym, wydaje się, że raczej nie ma nadziei, że NPPA odkręci kurek w najbliższym czasie.

Nie jest to pierwszy taki przypadek, kiedy NPPA blokuje wydawanie nowych gier w Chinach, ponieważ podobna sytuacja miała już miejsce w 2018 roku i trwała aż dziewięć miesięcy. Spekuluje się, że tym razem może potrwać to nawet dłużej. Jest to nie tylko duży problem chińskich firm działających w sektorze gier, ale dla całej branży, ponieważ Chiny to potężny rynek, a odcięcie od niego wydawców może powodować duże straty. Będziemy przyglądać się rozwojowi tej sytuacji. 

Zobacz także:

  •  
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Chiny nie zatwierdzają żadnych nowych gier od połowy zeszłego roku. To duży problem dla branży

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł