Dlaczego GTA 5 nie dostało żadnego fabularnego DLC? Były deweloper Rockstar Games ujawnia powód

Dlaczego GTA 5 nie dostało żadnego fabularnego DLC? Były deweloper Rockstar Games ujawnia powód

Grand Theft Auto 5 miało otrzymać fabularne DLC jednak Rockstar Games zrezygnował z tego pomysłu i poświęcił się rozwojowi GTA Online. Były pracownik studia potwierdził to co podejrzewano od dawna.

GTA 5 w przeciwieństwie do swojego poprzednika nie dostało żadnego dodatku rozszerzającego historię, choć takie plany i to nawet konkretne były. Na przeszkodzie stanął sukces trybu sieciowego, któremu Rockstar Games postanowił w całości się poświęcić porzucając wariant single player. Tę rzecz potwierdził teraz były przedstawiciel studia.

Zdaniem byłego przedstawiciela Rockstar Games sukces finansowy GTA Online sprawił, że porzucono prace nad dodatkiem fabularnym do Grand Theft Auto 5.

Informacje pochodzące z 2023 roku sugerowały, że pakiet DLC o nazwie Agent Trevor był jednym z trzech anulowanych rozszerzeń do gry, obok innych dodatków o nazwach Zombie Apocalypse i Alien Invasion. Joseph Rubino, który w przeszłości pracował w Rockstar Games, powiedział na kanale SanInPlay na YouTube, że rozwijał dodatek o Trevorze nim został porzucony.

Deweloper odpowiadał za pracę kamery i tworzył przerywniki filmowe i rozwijał GTA Online a w pewnym momencie odpowiadał także za DLC. „Podzieliśmy się na dwie grupy, więc pozostałem przy GTA Online, natomiast później działałem przy tym dodatku, w którym Steven Ogg był bardzo ważną postacią. Potem część ekipy przeszła do wczesnych prac nad Red Dead Redemption 2".

Odpowiadając na pytanie czemu rozszerzenie do GTA 5 trafiło do kosza twórca odparł, iż początkowy sukces finansowy GTA Online skłonił Rockstar do zmiany priorytetów. „Stało się tak, że kiedy wyszło GTA Online, było to dojna krowa i ludzie tak bardzo ją pokochali, iż trudno było oczekiwać, aby samodzielne DLC zdołałoby przebić ten sukces” – wyjaśnił.

Joseph Rubino przyznał, że w tamtym czasie mógłby rozwijać DLC fabularne do gry, a także zajmować się trybem sieciowym, aczkolwiek Rockstar zdecydował inaczej. Decyzja o porzuceniu projektu jak sam przyznał trochę go zdenerwowała. Z kolei wielu graczy rozczarowała, bowiem przykład DLC do Grand Theft Auto 4 udowodnił, iż studio potrafi robić dobre rozszerzenia. Szkoda, że piąta część serii takowych nie otrzymała.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Dlaczego GTA 5 nie dostało żadnego fabularnego DLC? Były deweloper Rockstar Games ujawnia powód

 0