Epic Games wykupił niezależny internetowy sklep muzyczny Bandcamp. Firmy ogłosiły przejęcie, podkreślając, że Bandcamp „będzie nadal działał jako samodzielny sklep i społeczność muzyczna”, ale wykorzysta zasoby Epic do ekspansji międzynarodowej i dalszego dodawania nowych funkcji.
Epic Games zapewnia z kolei, że Bandcamp odegra ważną rolę w ich wizji, która zakłada stworzenie ekosystemu sklepu dla twórców treści, technologii, gier, sztuki, muzyki i nie tylko. Tymczasem w oświadczeniu współzałożyciela i dyrektora generalnego Bandcamp, Ethana Diamonda, czytamy, że podstawowa umowa z artystami nie ulegnie zmianie w najbliższej przyszłości.
Firmy ogłosiły przejęcie, podkreślając, że Bandcamp „będzie nadal działał jako samodzielny sklep i społeczność muzyczna”.
„Produkty i usługi, na których polegasz, nigdzie się nie wybierają, będziemy nadal budować Bandcamp wokół naszego modelu przychodów dla artystów” – napisał Diamond. „Nadal będziesz mieć taką samą kontrolę nad tym, jak oferujesz swoją muzykę, Bandcamp Fridays będzie kontynuowany zgodnie z planem, a Daily będzie promował zróżnicowaną, niesamowitą muzykę na stronie”. Diamond dodaje jednak, że Epic i Bandcamp będą współpracować „zakulisowo”, aby wspierać rozwój m.in. merchandisingu i opcji płatności, aplikacji mobilnych i transmisji na żywo.
Epic jest przede wszystkim znany jako firma zajmującą się produkcją i wydawaniem gier, a ich największych hitem jest Fortnite. Firma słynie także z niezwykle popularnego silnika do gier Unreal. To jednak nie pierwszy raz, kiedy przedsiębiorstwo decyduje się zainwestować w firmę niezwiązaną bezpośrednio z grami i np. wcześniej kupiło Houseparty, czyli usługę grupowego czatu wideo. To jednak okazało się fiaskiem, ponieważ firma zamknęła Houseparty w zeszłym roku po nabyciu go w 2019 roku, a zespół odpowiedzialny za tę aplikację zajmuje się obecnie rozszerzaniem funkcji społecznościowych Epic. Bandcamp ma jednak znacznie większą rzeszę fanów i tym samym znacznie większy potencjał ekonomiczny – jest powszechnie lubiany jako alternatywa dla platform streamingowych, takich jak Spotify, które oferują mniejszą kontrolę i mniejszy udział w przychodach dla większości artystów.
Epic opisuje Bandcamp jako zaangażowany w „uczciwe i otwarte platformy”, co oczywiście jest przytykiem w stronę Apple i Google, z którymi wydawca toczy od dłuższego czasu batalie sądowe. Ponadto zakup Bandcamp ma o tyle sens, że Epic otwiera się coraz bardziej na metaversum i muzyka była jak dotąd kluczową częścią tego ruchu, głównie w formie występów znanych artystów w Fortnite. Przejęcie Bandcamp daje mu większe pole działania w tym zakresie.
Zobacz także:
Pokaż / Dodaj komentarze do: Epic Games wykupił internetowy sklep muzyczny Bandcamp