Meta tworzy zespół, który będzie przygotowywał płatne funkcje dla Facebooka, Instagrama i WhatsAppa

Meta tworzy zespół, który będzie przygotowywał płatne funkcje dla Facebooka, Instagrama i WhatsAppa

Meta przygotowuje grupę odpowiadającą za szukanie i budowę płatnych funkcji dla Facebooka, WhatsAppa oraz Instagrama. Widać, że Mark Zuckerberg nie chce opierać działalności głównie na reklamach.

Meta chce stworzyć zespół New Monetization Experiences, którego rolą będzie identyfikacja i przygotowywanie płatnych funkcji dla Facebooka, WhatsAppa i Instagrama. Jest to pierwsze poważniejsze przedsięwzięcie przedsiębiorstwa w budowaniu płatnych funkcji dla serwisów społecznościowych. Pracami pokieruje Pratiti Raychoudhury, który wcześniej był w Meta szefem badań. Ciężko w tej chwili podać szczegóły, ale na liście płatnych opcji znajduje się zapewne subskrypcja wzorowana na Twitter Blue dająca dostęp do specjalnych funkcji, z których nie skorzystają użytkownicy darmowej wersji trzech platform internetowych. Wiceszef firmy ds. monetyzacji Meta, John Hegeman uważa, iż są ludzie gotowi płacić za pewne rzeczy.

Meta stworzy zespół New Monetization Experiences, którego rolą będzie identyfikacja i przygotowywanie płatnych funkcji dla Facebooka, WhatsAppa i Instagrama.

Meta

W wywiadzie dla The Verge Hegeman przyznał jednocześnie, że Meta wciąż jest zaangażowana w rozwój swojej działalności reklamowej i że nie planuje pozwolić ludziom płacić za dezaktywację reklam. Taka opcja mogłaby być oferowana w ramach abonamentu. Przychody Meta prawie w całości pochodzą z reklam i chociaż ma już kilka płatnych funkcji w swoich aplikacjach, gigant mediów społecznościowych do tej pory nie traktował użytkowników priorytetowo. Hegeman bagatelizował płatne funkcje, które stają się znaczącą częścią biznesu, lecz z drugiej strony nie wykluczał wprowadzenia nowych płatnych funkcji do Facebooka, Instagrama i WhatsAppa.

W dłuższej perspektywie Meta uważa, że ​​płatne funkcje stają się bardziej znaczącą częścią jej działalności. Administratorzy grup na Facebooku mogą już pobierać opłaty za dostęp do ekskluzywnych treści, a wirtualne "gwiazdki" można kupić i wysłać je twórcom. WhatsApp pobiera opłaty od niektórych firm za możliwość wysyłania wiadomości do swoich klientów, a Instagram ogłosił niedawno, że twórcy mogą również zacząć pobierać opłaty za subskrypcję dostępu do ekskluzywnych treści. Chociaż Meta nadal w znacznym stopniu opiera swą działalność na reklamach, to w przyszłości pewnie ulegnie to sporej zmianie.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta tworzy zespół, który będzie przygotowywał płatne funkcje dla Facebooka, Instagrama i WhatsAppa

 0