Facebook przyłapał marketingową firmę na opłacaniu influencerów, by krytykowali szczepionki

Facebook przyłapał marketingową firmę na opłacaniu influencerów, by krytykowali szczepionki

Facebook zbanował firmę marketingową za udział w kampanii dezinformacyjnej, która wykorzystywała influencerów i fałszywe konta do podważania szczepionek przeciw COVID-19. Firma usunęła 65 kont na Facebooku i 243 konta na Instagramie powiązane z kampanią, która również rekrutowała nieświadomych influencerów, aby wzmocnić jej przekaz.

Według Facebooka sieć „powstała w Rosji”, ale była powiązana z Fazze, spółką zależną zarejestrowanej w Wielkiej Brytanii firmy marketingowej, która działa u naszych wschodnich sąsiadów. Konta dotyczyły głównie Indii i Ameryki Łacińskiej, chociaż Stany Zjednoczone były również celem, ale „w znacznie mniejszym stopniu”. Według Facebooka kampania pojawiła się w „dwóch różnych falach”. „Najpierw w listopadzie i grudniu 2020 r. sieć opublikowała memy i komentarze twierdzące, że szczepionka AstraZeneca COVID-19 zamieni ludzi w szympansy” – napisała firma w raporcie. „Pięć miesięcy później, w maju 2021 r., zakwestionowano bezpieczeństwo szczepionki Pfizera, zamieszczając rzekomo zhakowany i ujawniony dokument AstraZeneca”. Facebook nie spekulował na temat tego, kto zatrudnił Fazze ani jaki był ich motyw, ale Ben Nimmo, kierownik Global Threat Intelligence Lead for Influence Operations, zauważył, że działalność „zbiegła się mniej więcej z czasami, gdy organy regulacyjne i niektóre z krajów docelowych omawiały awaryjne zezwolenie dla każdej szczepionki.”

Facebook zbanował firmę marketingową za udział w kampanii dezinformacyjnej, która wykorzystywała influencerów i fałszywe konta do podważania szczepionek przeciw COVID-19.

Nowy Facebook zaczyna być udostępniany dla wszystkich użytkowników

Facebook twierdzi, że kampania była „niestaranna” i z „dość niskim” zaangażowaniem. Wyjątkiem były płatne posty od influencerów, którzy zostali wciągnięci w kampanię, ponieważ te posty „przyciągały pewną ograniczoną uwagę”. Jak podaje The New York Times, jednak to influencerzy ujawnili kampanię po tym, jak część z nich zdradziła, że ​​Fazze zaoferowało im zapłatę za „twierdzenie, że szczepionka Covid-19 firmy Pfizer jest śmiertelna”.

Chociaż Facebook regularnie publikuje szczegóły dotyczące nieautentycznych zachowań i zagranicznych ingerencji na swojej platformie, jest to pierwszy raz, kiedy skupiono się na szczepionkach przeciw COVID-19. Temat ten stał się drażliwym problemem dla Facebooka, ponieważ urzędnicy obwiniali media społecznościowe, że nie robią wystarczająco dużo, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się dezinformacji o szczepionkach. W rozmowie z dziennikarzami szef polityki bezpieczeństwa Facebooka, Nathaniel Gleicher, powiedział, że tego typu akcje, choć nieskuteczne, pokazują, jak ewoluują kampanie dezinformacyjne. „Operacje wywierania wpływu coraz częściej obejmują wiele platform i są ukierunkowane na wpływowe osoby, ponieważ prowadzenie udanych kampanii z dużą liczbą fałszywych kont w jednej sieci staje się coraz trudniejsze” – powiedział Gleicher.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook przyłapał marketingową firmę na opłacaniu influencerów, by krytykowali szczepionki

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł