Facebook w końcu pozowli nam wybrać, jakie posty wyświetlać będą się częściej

Facebook w końcu pozowli nam wybrać, jakie posty wyświetlać będą się częściej

Facebook ostatnimi czasy nie przędzie najlepiej, co widać po kurczących się zyskach firmy, zamykaniu niepopularnych funkcji (Facebook Live Shopping) i coraz głośniej artykułowanym niezadowoleniu użytkowników. Gigant mediów społecznościowych postanowił jednak coś z tym zrobić. 

W tym celu aktualizuje Facebook Feed, aby użytkownicy mogli zobaczyć mniej lub więcej postów od znajomych, grup i stron. To z kolei pozwoli na uwzględnienie opinii użytkowników w rankingach Feed, „dzięki czemu systemy sztucznej inteligencji będą inteligentniejsze i bardziej responsywne” – napisano w poście na blogu.

Gigant aktualizuje Facebook Feed, aby użytkownicy mogli zobaczyć mniej lub więcej postów od znajomych, grup i stron.

Facebook w końcu pozowli nam wybrać, jakie posty wyświetlać będą się częściej

W obecnej formie aplikacja Facebook pozwala tylko ukrywać posty od osób, które obserwujemy lub tych, które sugeruje. Teraz w przypadku znajomych lub polecanych postów nowe ustawienie pozwoli nam „pokazywać więcej” lub „pokazywać mniej” tej zawartości. W ten sposób nie tylko zmienimy zawartość naszej tablicy, ale poprawimy też jej system AI używany do rankingów.

Dzięki temu „okresowo” posty na tablicy będą wyświetlane wedle naszych preferencji, a wkrótce będziemy mogli uzyskać dostęp do podobnego ustawienia w każdym poście, dotykając menu z trzema kropkami w prawym górnym rogu. Facebook testuje również tę funkcję w swojej funkcji wideo Reels.

Ponadto Facebook testuje globalne menu, aby dostosować liczbę postów, które widzimy od znajomych i rodziny; grup; oraz stron i osób publicznych. Jak pokazano na powyższym obrazku, możesz wybrać opcję „Normalna”, „Pokaż więcej” lub „Pokaż mniej” tej treści. Pojawi się wraz z bieżącymi Ulubionymi, Odłóż, Przestań obserwować i Połącz ponownie w Preferencjach.

Za sprawą tych zmian Facebook wydaje się odpowiadać na jeden z głównych zarzutów użytkowników: zbyt wiele postów, których nie chcą oglądać. Biorąc pod uwagę liczbę reklam w Feed (i jeszcze więcej na Instagram i Reels), Meta bez wątpienia chce się upewnić, że użytkownicy są zadowoleni z innych treści.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Facebook w końcu pozowli nam wybrać, jakie posty wyświetlać będą się częściej

 0