Far Cry 6 wymaga grafik z ponad 11 GB VRAM, by poprawnie załadować tekstury HD

Far Cry 6 wymaga grafik z ponad 11 GB VRAM, by poprawnie załadować tekstury HD

Far Cry 6 dziś debiutuje na rynku, ale gra testowana jest przez recenzentów od kilku dni i wygląda na to, że pecetowe wydanie najnowszej odsłony tej popularnej serii Ubisoftu ma poważne problemy techniczne. Te sprawiają, że nawet osoby z bardzo mocnymi komputerami, w tym high-endowymi grafikami NVIDII, nie mogą spać spokojnie. 

​​​​Far Cry 6 na PC oferuje pakiet tekstur HD, który waży 35 GB. Jak donoszą osoby, które miały okazję sprawdzić grę w akcji, pakiet tekstur HD wymaga co najmniej 11-12 GB pamięci VRAM do poprawnego działania. Co ciekawe, wygląda na to, że nawet flagowy model Zielonych z rodziny Turing, GeForce RTX 2080 Ti, nie mógł poprawnie załadować tych tekstur. NVIDIA GeForce RTX 3080 oferuje tylko w 10 GB pamięci VRAM i chociaż ma techniki kompresji pamięci, aby zachować przepustowość i pojemność, nie pomaga to w przypadku obu wysokiej klasy kart. W rzeczywistości GeForce RTX 3060, RTX 3080 Ti i RTX 3090 mogą być jedynymi kartami graficznymi, które będą w stanie uruchomić pakiet tekstur ze względu na ich większą pojemność pamięci VRAM.

Wygląda na to, że pecetowe wydanie Far Cry 6 ma poważne problemy techniczne.

Far Cry 6 wymaga grafik z ponad 11 GB VRAM, by popranie załadować tekstury HDFar Cry 6 wymaga grafik z ponad 11 GB VRAM, by popranie załadować tekstury HD

Kliknij, aby powiększyć

Wyłączenie tekstur HD w Far Cry 6 na PC spowodowało, że tekstury były wyświetlane normalnie, ale na razie jest to jedyne rozwiązanie, dopóki deweloperzy nie zdecydują się na obniżenie wymagań VRAM dla pakietu wysokiej rozdzielczości. DSOGaming dostarczył również kilka zrzutów ekranu dla porównania. Obraz po prawej stronie zawiera załadowany pakiet tekstur HD, podczas gdy obraz po lewej jest bez pakietu tekstur. Wyraźnie widać problemy z załadowaniem niektórych tekstur na screenie z pakietem HD. 

Wydaje się również, że w grze występuje problem ze skalowaniem wydajności wątków CPU. Podczas gdy Far Cry 6 PC preferuje nowoczesne procesory z lepszym IPC, ma pewne problemy z wielowątkowym skalowaniem. Wyłączenie wątków na procesorze doprowadziło do lepszej wydajności w porównaniu do tego, kiedy były włączone. I nie był to tylko niewielki wzrost wydajności, gdyż mówimy o poprawie rzędu 10 klatek na sekundę. Zresztą już wcześniej pisaliśmy o problemach ze wsparciem dla CPU w Far Cry 6

Far Cry 6 debiutuje dziś na PC oraz konsolach i prawdopodobnie w najbliższym czasie otrzymamy małą łatkę, która naprawi niektóre z tych problemów, a przynajmniej na to liczymy.

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Far Cry 6 wymaga grafik z ponad 11 GB VRAM, by poprawnie załadować tekstury HD

 0