Firma odpowiedzialna za Unity podnosi cenę za korzystanie z silnika. Deweloperzy krytykują decyzję

Firma odpowiedzialna za Unity podnosi cenę za korzystanie z silnika. Deweloperzy krytykują decyzję

Unity popularny silnik wśród deweloperów gier obecnie znajduje się na cenzurowanym. Firma odpowiadająca za narzędzie od zeszłego roku zmaga się z problemami, a teraz podnosi opłatę za korzystanie z engine, która może ją pogrążyć.

Firma odpowiedzialna za Unity podnosi opłatę. Część deweloperów już rezygnuje z silnika

Od 2022 roku Unity Technologies przeprowadza restrukturyzację, w wyniku której z posadami pożegnało się 1600 osób, a to może nie być koniec zwolnień. Raczej mało obchodzi to twórców gier korzystających z silnika Unity, aczkolwiek podwyżka ceny na licencję silnika już tak. Firma zapowiedziała zwiększenie stawki dla partnerów wchodzącą w życie od 1 stycznia 2024 roku. Unity Runtime Free będzie obowiązywać w przypadku tytułów, które osiągnęły minimalny próg przychodów i przekroczyły minimalną liczbę instalacji przez cały okres użytkowania. Dopiero po przekroczeniu tej granicy naliczone zostaną opłaty. Oświadczenie wywołało oburzenie wśród niektórych członków społeczności programistów, którzy stwierdzili, że nowa struktura opłat jest nieprzemyślana, niekorzystna dla twórców gier i może być podatna na nadużycia.

Firma odpowiadająca za silnik Unity poinformowała twórców gier, że podniesie ceny od 1 stycznia 2024 roku. Niektórzy deweloperzy już przesiadają się na Unreal Engine.

Szczególnie dla mniejszych deweloperów podwyżka może stanowić wyzwanie i w związku z tym część z nich już zmienia wykorzystywany w swoich grach engine z Unity na Unreal Engine. Zmiana nie podoba się studiu Innersloth odpowiadającemu za Among Us oraz Aggro Crab (twórcy Going Under), którzy przyznali wprost, że zagrożona jest stabilność biznesu. Unity twierdzi, że opłaty za tytuły pobrane za pośrednictwem usług subskrypcyjnych, takich jak Game Pass, będą pobierane od dystrybutorów takich jak Microsoft, a nie od programistów.

Opłaty nie będą naliczane za instalację wersji demonstracyjnych gier, chyba że pozostają one częścią pakietu obejmującego całą grę, np. wersji wczesnego dostępu. Unity poinformowało także twórców gier, że „kwalifikujące się organizacje charytatywne nie będą pobierać opłat za instalacje”.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Firma odpowiedzialna za Unity podnosi cenę za korzystanie z silnika. Deweloperzy krytykują decyzję

 0