Flagowy Intel Arc A770 pokazuje swoje możliwości w Blender Cycles z ray tracingiem

Flagowy Intel Arc A770 pokazuje swoje możliwości w Blender Cycles z ray tracingiem

Podczas targów SIGGRAPH 2022 zaprezentowano komputer Intel NUC 11 Extreme, wyposażony między innymi we flagową kartę graficzną niebieskich, Arc A770. Uruchomiono na nim Blender Cycles z włączonym ray tracingiem. Nadchodząca aktualizacja Blender 3.3 LTS ma wprowadzić obsługę Intelowskiego oneAPI, umożliwiając tym samym procesorom graficznym Arc na korzystanie z własnej architektury.

Coraz więcej słyszy się o kartach graficznych Intela. Tym razem flagowy model przedstawiono podczas targów SIGGRAPH 2022. Dokładniej mówiąc, zaprezentowano komputer Intel NUC 11 Extreme, na pokładzie którego znalazł się procesor 11. generacji Core oraz Arc A770. Sprzęt został przetestowany w oprogramowaniu Blender Cycles z włączoną opcją śledzenia promieni. Co ciekawe, nadchodząca aktualizacja Blender 3.3 LTS ma wprowadzić obsługę Intel oneAPI, umożliwiając tym samym procesorom graficznych niebieskich na korzystanie z własnej architektury. Flagowy reprezentant serii Arc bazuje na pełnym rdzeniu ACM-G10 z 32 rdzeniami Xe. Model A770 oferuje także 16 GB pamięci GDDR6. Przedsiębiorstwo z Santa Clara zapowiedziało już sprzedaż limitowanej wersji, którą wykorzystano w Blenderze za pośrednictwem oficjalnego sklepu i u wybranych partnerów.

W sieci pojawiło się nagranie z targów SIGGRAPH 2022, podczas których uruchomiono Blender Cycles z włączonym ray tracingiem na flagowej karcie Intel Arc A770.

 

Warto także wspomnieć, że w ostatnim czasie Intel ogłosił GPU Arc A50 oraz A40, stworzone z myślą o wykorzystaniu na rynku profesjonalnym. Obie karty znajdą zastosowanie w akceleracji ray tracingu, uczeniu maszynowym oraz kodowaniu wideo. Ich podstawą jest słabszy model procesora graficznego, ACM-G11. Możemy zatem spodziewać się wprowadzenia wydajniejszego wariantu Arc Pro na bazie ACM-G10. Niemniej jednak na targach SIGGRAPH, ze śledzeniem promieni poradziła sobie także gamingowa wersja. Mimo, iż liderem w kwestii ray tracingu wciąż pozostaje NVIDIA, Intel chce pokazać, że stara się gonić konkurencję na różnych polach.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Flagowy Intel Arc A770 pokazuje swoje możliwości w Blender Cycles z ray tracingiem

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł